Μέλη

Εγγραφόμενοι σαν μέλη έχετε πρόσβαση στο αρχείο έκδοσης του περιοδικού μας. Ενσωματώνουμε σταδιακά κ άλλες υπηρεσίες προς τα μέλη μας. Μείνετε συντονισμένοι στον ιστοχώρο μας για νεώτερα!

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 293 επισκέπτες και κανένα μέλος

 

 

 

Του Δημήτρη Καραβασίλη

 

Με τις αναρίθμητες επιλογές στην αγορά σήμερα, οι προσδοκίες του κοινού σχετικά με την συσκευασία ενός προϊόντος μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε πως είναι ίδιες με το να είναι αρίστης ποιότητος το προϊόν που περιέχουν. Μία συσκευασία επηρεάζει κατά ένα μεγάλο βαθμό την επιλογή του από το κοινό, γι’ αυτό το λόγο συνεχώς παρατηρούμε νέες τάσεις, οι οποίες προσδοκούν να καλύψουν στο μέγιστο βαθμό τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. 

KARABASILIS ALL PACK 85 αρχείο λήψης

Ορισμένες από τις τάσεις που θα παρατηρήσουμε το 2018 παρουσιάζονται αναλυτικά παρακάτω:

 

Απλότητα

KARAVASILIS ALL PACK 85 MINIMAL DESIGN

 

Τα μινιμαλιστικά σχέδια είναι εδώ και καιρό στο προσκήνιο όσον αφορά τη συσκευασία σε διάφορα προϊόντα και προβλέπεται να παραμείνουν για πολύ. Το πιο δύσκολο κομμάτι στην ιδέα του minimal είναι να βρεθούν σύμβολα με τα οποία το ευρύ κοινό θα μπορεί να συσχετιστεί και να αναγνωρίσει σχεδόν αμέσως. Από τη στιγμή που ο καταναλωτής θα «πιάσει» το συμβολισμό, το μήνυμα μεταφέρεται από μόνο του και μάλιστα συχνά χωρίς λέξεις. Όσο λιγότερες λέξεις κάνουν την εμφάνισή τους στη συσκευασία ενός προϊόντος, τόσο πιο εύκολα το προϊόν θα μπορέσει να προσαρμοστεί στους γρήγορους ρυθμούς της εποχής μας, ούτως ώστε ο καταναλωτής να μην χρειαστεί χρόνο για να αντιληφθεί περί ποιού προϊόντος πρόκειται.

 

Pastel χρώματα

KARAVASILIS ALL PACK 85 food packaging designs inspiration

Τα θηλυκά και πιο ήρεμα σχέδια στη συσκευασία έρχονται στο προσκήνιο το 2018, γεγονός που κάνει τα pastel το νέο «talk of the town», καθώς αποτελούν τη φυσική αντίδραση στα «υπερκινητικά» και «εκρηκτικά» χρώματα που επικρατούν. Τα pastel χρώματα καθίστανται μία εξαιρετική επιλογή για απαλό αποτέλεσμα που προσδίδει μία ζωντανή και ζεστή αύρα, η οποία ταυτόχρονα μεταφέρει ένα ευχάριστο και φιλόξενο μήνυμα στο δυνητικό πελάτη. Αντίθετα με τις άλλες συσκευασίες που θα μας «θαμπώσουν», αυτές μας κάνουν να είμαστε λιγότερο ανήσυχοι ως προς το περιεχόμενό τους γιατί αυτές οι αποχρώσεις μας θυμίζουν τη φύση και την ενέργεια.

 

Doodles

KARAVASILIS ALL PACK 85 soup 15

Όλοι χρησιμοποιούν doodles ανεξάρτητα από την ηλικία τους, οι ενήλικες νιώθουν μία σύνδεση με αυτή την ελεύθερη μορφή ζωγραφικής καθώς τους ξυπνά μνήμες από τα γεμάτα ενέργεια και χαρά παιδικά τους χρόνια και φτιάχνουν αμέσως τη μέρα σε όλους. Όταν συναντά ο καταναλωτής doodles στη συσκευασία, αμέσως του μεταφέρονται εικόνες από την φαντασία ενός τρίτου που μοιράστηκε με τον κόσμο και επίσης είναι ένας όμορφος τρόπος να περιγράψει κανείς το περιεχόμενό της. Πολλές φορές μάλιστα προκαλούν στον καταναλωτή μία χαρά πριν ακόμη δοκιμάσει το προϊόν, γεγονός που μεταφράζεται σε επιτυχία για την συσκευασία.

 

Λέξεις γραμμένες με κεφαλαία γράμματα

KARAVASILIS ALL PACK 85 GAC 0003 TEA

Αν ο στόχος είναι να σταλεί ένα ξεκάθαρο και ηχηρό μήνυμα σχετικά με το τι περιέχει η συσκευασία, τότε η χρήση λέξεων με κεφαλαία γράμματα ίσως είναι ό,τι χρειάζεται το προϊόν σας. Οι λέξεις προφανώς είναι ένας τέλειος τρόπος να γίνεται δημιουργικοί σχετικά με το μήνυμα που θέλετε να μεταφέρετε για το περιεχόμενο της συσκευασίας. Είτε αστείο είτε σοβαρό, ένα ξεκάθαρο μήνυμα θα πετύχει το στόχο σας εφόσον είναι με κεφαλαία και καθαρά γράμματα και σε συνδυασμό με μία σωστή επιλογή χρώματος, το προϊόν σας θα κάνει σίγουρα θετική εντύπωση.

 

Ξεχωριστά σχήματα και υλικά

KARAVASILIS ALL PACK 85 GLBCjuiceskins 300x280

Για όσους δεν πείθονται με τα pastel χρώματα και τις λέξεις με κεφαλαία γράμματα, σίγουρα θα εντυπωσιαστούν με καινοτόμα σχήματα και υλικά. Εφόσον η συσκευασία του προϊόντος μπορεί να δώσει ξεκάθαρη εικόνα για το περιεχόμενο, το μόνο που μένει σε αυτή την περίπτωση είναι απλά να τοποθετηθεί το λογότυπο της εταιρείας στο σωστό σημείο. Καμία αναφορά σχετικά με το προϊόν δεν θα χρειαστεί, αντιθέτως με αυτό τον τρόπο προβάλλεται η εφευρετικότητα του προϊόντος στην αγορά, γεγονός που δημιουργεί το brand identity.

 

 


Προφίλ Καραβασίλη Δημήτρη

A4 Dimitris KaravasilisΟ Δημήτρης  Καραβασίλης είναι Σύμβουλος Διεθνούς Μάρκετινγκ και ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας DK Consultants που δραστηριοποιείται στον τομέα της Συμβουλευτικής Επιχειρήσεων με ειδίκευση στους τομείς του Διεθνούς Marketing και της Στρατηγικής Ανάπτυξης Διεθνούς Δραστηριότητας. Έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Διεθνές Μάρκετινγκ στο University of Sheffield. Έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε πολλά τοπικά και διεθνή συνέδρια που αφορούν το εξαγωγικό εμπόριο και το Διεθνές Μάρκετινγκ, όπως Συνέδρια του The Economist, του Harvard University, της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (American Farm School) και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Commission), ενώ έχει παρακολουθήσει και δεκάδες εξειδικευμένα σεμινάρια international marketing, export negotiator, και πωλήσεων διεθνώς. Είναι μέλος της Διοικητικής Επιτροπής και του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (Greek International Business Association SEVE) και Σύμβουλος Διοίκησης σε θέματα διεθνούς εμπορίου στο Ελληνο – Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην Αθήνα. Συμμετείχε στη βασική ομάδα των Ολλανδών εμπειρογνωμόνων της Task Force, συμβάλλοντας στην εδραίωση και την ανάδειξη του εμπορίου και του χάρτη προώθησης των εξαγωγών ως τη βασική πηγή μεταρρύθμισης για την Εθνική Στρατηγική των Ελληνικών Εξαγωγών. Είναι μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (Hellenic Institute of Marketing), και ενεργό μέλος διεθνών οργανισμών. Πριν την ίδρυση της συμβουλευτικής  εταιρείας «DK Consultants» είχε εργαστεί ως ανώτερο και ανώτατο στέλεχος σε Βιομηχανικές  και Εμπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (SATO, Toshiba, Sunair, Premierotel, Pointgroup, Axon Inc., D&B group). Από το 1999 υποστηρίζει σημαντικές ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες, και σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές  μάρκετινγκ και πωλήσεων με διεθνή προσανατολισμό. Η εταιρεία DK Consultants τιμήθηκε με το 1ο βραβείο Υποστηρικτικών και Προωθητικών Υπηρεσιών Εξαγωγών, το 1ο βραβείο Υποβοήθησης Εξαγωγέων, το Χρυσό Βραβείο Top Export Assistance Company και το Χρυσό Βραβείο Top Export Consultant στα βραβεία Exports Ecosystem Awards 2013, Greek Exports Awards 2014, Greek Exports Awards 2015 και Greek Exports Awards 2016 αντίστοιχα. Τέλος, άρθρα και δημοσιεύσεις του Δημήτρη Καραβασίλη φιλοξενούνται κατά καιρούς στον ελληνικό και διεθνή τύπο.