Μέλη

Εγγραφόμενοι σαν μέλη έχετε πρόσβαση στο αρχείο έκδοσης του περιοδικού μας. Ενσωματώνουμε σταδιακά κ άλλες υπηρεσίες προς τα μέλη μας. Μείνετε συντονισμένοι στον ιστοχώρο μας για νεώτερα!

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 172 επισκέπτες και κανένα μέλος

 

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗΣ

 



Άρθρο του κου Δημήτρη Καραβασίλη,

Ιδρυτή και C.E.O. της DK CONSULTANTS

 

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ ΚΡΑΣΙΟΥ

Το κρασί αποτελεί ένα από τα βασικότερα αλκοολούχα ποτά στην χώρα μας αλλά και σε όλο τον κόσμο. Η ποιότητά του, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το είδος των σταφυλιών, η συγκομιδή τους, η ζύμωση αλλά και φυσικά η σωστή για κάθε περίπτωση συσκευασία τους.

Από την εποχή της συντήρησης, αποθήκευσης και μεταφοράς των κρασιών μέσω... αμφορέων, έχουν γίνει πολλές αλλαγές αναφορικά με την συσκευασία τους, η οποία αποτελεί πλέον βασικό κομμάτι της παραγωγής και διανομής τους και οφείλει να εξασφαλίζει την άριστη κατάστασή του προϊόντος κατά την παράδοσή του στον τελικό καταναλωτή.

Η κατάλληλη συσκευασία του κρασιού πρέπει να πληροί τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

να περιορίζει την επαφή του με το οξυγόνο, την έκθεση στο φως και γενικά σε ακατάλληλες θερμοκρασίες.

να είναι συμβατή με το περιεχόμενο και να μην είναι τοξική.

να μην αλλοιώνεται: να συντηρεί τα οργανοληπτικά του χαρακτηριστικά μέχρι τη στιγμή της κατανάλωσής του.

να είναι ελκυστική στα μάτια του καταναλωτή: λόγω του έντονου ανταγωνισμού η συσκευασία πρέπει να ξεχωρίζει διότι αποτελεί την ¨πρώτη εικόνα¨ που σχηματίζει ο καταναλωτής για το προϊόν.

να είναι χαμηλού κόστους λόγω της μαζικότητας της παραγωγής ή ανάλογου κόστους με την αξία και την επιθυμητή εικόνα που θέλουμε να δώσουμε στο brand.

να διευκολύνει τη διανομή του: την πορεία του στην εφοδιαστική αλυσίδα και στην διάθεση των προϊόντων στα κανάλια διανομής.

να είναι φιλική προς το περιβάλλον: η ανακύκλωσή της οδηγεί στην αποφυγή της ρύπανσης του περιβάλλοντος και πολλές φορές στην μείωση του κόστους της συσκευασίας.

να εξασφαλίζει μια καλής ποιότητας εκτύπωση όντας ανθεκτική στη βαφή ή στην εκτύπωση.

να είναι ασφαλής για τους καταναλωτές και να διέπεται από τα αυστηρά νομοθετικά πλαίσια τόσο από την ελληνική όσο και από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

να αναγράφει πάνω στην ετικέτα ή στην ίδια τη συσκευασία όλες τις απαραίτητες πληροφορίες αναφορικά με τη χρήση και την σύσταση του κρασιού όπως η ονομασία, τα συστατικά, η ημερομηνία λήξης κ.α. και είναι ευανάγνωστες.

 

ΤΑΣΕΙΣ

Η ανάπτυξη και η εφαρμογή νέων τεχνολογιών στους τομείς της παραγωγικής διαδικασίας του κρασιού (καλλιέργεια, συγκομιδή, οινοποίηση, εμφιάλωση, αποθήκευση) οδήγησε στην παραγωγή ποιοτικότερων προϊόντων. Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες οινοπαραγωγοί έχουν κάνει σημαντικά βήματα αναφορικά με την παραγωγή ποιοτικού, εμφιαλωμένου κρασιού.

Μάλιστα κάποια επώνυμα κρασιά έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους και έχουν χτίσει brand name σε αγορές του εξωτερικού, βάση της σωστής τους συσκευασίας!

Οι οινοπαραγωγοί πλέον στρέφονται και προς τις πιο εύκαμπτες, ελαφρύτερες και πιο οικονομικές συσκευασίες, που απαιτούν λιγότερο χώρο στην αποθήκευση, είναι ανακυκλώσιμες και σε πολλές περιπτώσεις επαναχρησιμοποιούνται.

Πως λοιπόν διαμορφώνεται η σημερινή κατάσταση στον χώρο της συσκευασίας του κρασιού;

 

Γυάλινες φιάλες

karavasilis all 87 Sapin

Στη συσκευασία του κρασιού εδώ και αιώνες αδιαμφισβήτητα «δεσπόζει» η γυάλινη φιάλη. Είναι ανακυκλώσιμη, επαναχρησιμοποιούμενη και παράλληλα εξασφαλίζει την παλαίωση χωρίς τον κίνδυνο απορρόφησης οσμής. Είναι αδιαπέραστη από το φως (κατάλληλα χρωματισμένη) και έτσι αποτρέπει την φθορά που μπορεί να προκαλέσει ο ήλιος, στο προϊόν.

Από την άλλη, λόγω του βάρους της καταναλώνεται μεγάλη ενέργεια κατά την παγκόσμια διακίνηση κρασιού ετησίως και έτσι συνεισφέρει στην αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Παρά τα λειτουργικά βέβαια μειονεκτήματα, (όπως είναι η ευκολία του να σπάσει και το βάρος) οι καταναλωτές έχουν συγκεκριμένη αντίληψη γι' αυτήν, σαν είδος συσκευασίας του κρασιού.

 

Φελλός VS καπάκι

Σίγουρα για τα πιο περίπλοκα κρασιά, τα «γεμάτα», ο πορώδης φελλός είναι μονόδρομος, διότι πρέπει «αναπνέουν» για να πετύχει η παλαίωση τους. Το βιδωτό καπάκι αποτελεί έναν από τους εκλεκτούς πλέον τρόπους σφραγίσματος. Σε αντίθεση με τον φελλό, διατηρεί το κρασί φρέσκο για μακρύ χρονικό διάστημα, διότι εξασφαλίζει ένα αεροστεγές περιβάλλον. Έτσι, αποτελεί τον ιδανικό τρόπο σφραγίσματος του μπουκαλιού κυρίως για τα φρουτώδη, φρέσκα κρασιά που πρέπει να πίνονται όσο είναι ακόμα ¨νέα΄ ηλικιακά.

 

Ασκός (Bag-in-Box)

karavasilis all 87 Bag in Box Wine

Ευρέως χρησιμοποιούμενη, εναλλακτική λύση συσκευασίας κρασιού, αποτελεί ο ασκός. Καταλαμβάνει λιγότερο χώρο κατά τη μεταφορά και την αποθήκευση, είναι ανακυκλώσιμος και βιοδιασπώμενος. Διατηρεί όμως το κρασί φρέσκο για σύντομο χρονικό διάστημα, συγκεκριμένα πρέπει να να καταναλώνεται μέσα 6 μήνες με ένα χρόνο από την ημερομηνία συσκευασίας του.

Κατά την εμφιάλωση στο Bag-in-Box, αφαιρείται πλήρως ο υπάρχον αέρας και έτσι παίρνοντας μια ποσότητα κρασιού η συσκευασία συρρικνώνεται με αποτέλεσμα, να μην υποκαθίσταται το κενό με αέρα. Η χρήση του έχει ιδιαίτερες προοπτικές ιδιαίτερα για τα ελληνικά χύμα κρασιά που σερβίρονται στα ελληνικά εστιατόρια του εξωτερικού.

 

Κουτιά Tetra-Pak

karavasilis all 87 french rabbit wine tetra packaging

Ομοιάζουν στην χρήση με τον ασκό. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους είναι το ελάχιστο βάρος τους. Είναι ανακυκλώσιμα και πολλές φορές κατασκευάζονται από δύο ή περισσότερα υλικά.

 

Πλαστικές φιάλες (PET)

Η διαδικασία παραγωγής της φιάλης PET (τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο) χρησιμοποιεί τη λιγότερη ενέργεια και είναι αποτέλεσμα εξαιρετικής τεχνολογίας, κάνοντάς την να μοιάζει σαν μια κανονική γυάλινη φιάλη κρασί. Μάλιστα ενισχύεται με φίλτρα για την προστασία από το φως και με ένα επίστρωμα, για να μην την διαπερνά το οξυγόνο. Βέβαια τα λευκά κρασιά θα πρέπει να έχουν διάφανη συσκευασία να φαίνεται το σώμα/χρώμα του κρασιού, κάτι που δεν ισχύει απαραίτητα για τα κόκκινα. Επειδή όμως έχει σαν βάση το πετρέλαιο και δεν βιοδιασπάται.

Είναι εύχρηστη, άθραυστη, ελαφριά και ακίνδυνη κατά τη μεταφορά της και καθ όλη την διάρκεια χρήσης της. Η διάρκεια ζωής του κρασιού σ’ αυτήν κυμαίνεται από έξι μήνες έως δύο χρόνια ενώ η συγκεκριμένη μορφή συσκευασίας, χρησιμοποιείται ακόμα και για την εμφιάλωση ιδιαίτερων κρασιών στο εξωτερικό (Beaujolais) .
Κουτιά από αλουμίνιο.

Τα κουτιά αλουμινίου, εξασφαλίζουν πολύ γρήγορη ψύξη, δεν θρυμματίζονται, είναι ανακυκλώσιμα και αποκλείουν πλήρως το φως. Η πόση του κρασιού θα πρέπει να γίνει μέσα σε έξι μήνες έως ένα χρόνο.

 

Kegs Βυτία

karavasilis all 87 AA

Μέσω αυτών τα μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος μπορούν να σερβίρουν κρασί σε ποτήρι και καράφα, πιο φθηνά ενώ ένα βυτίο Kegs περιέχει περίπου με 26 φιάλες κρασιού, οπότε υπάρχει μεγάλη εξοικονόμηση χώρου. Με την χρήση τους μειώνονται τα απόβλητα από τις φιάλες ενώ σε ανοιγμένο βυτίο, το περιεχόμενο έχει διάρκεια 6 μήνες ως ένα χρόνο. Είναι επαναχρησιμοποιούμενα, όμως δεν είναι βιοδιασπώμενα.

 

Χάρτινη συσκευασία

Αποτελεί ανανεώσιμη, ανακυκλώσιμη και βιοδιασπώμενη (μέσα σε 6 εβδομάδες) μορφή συσκευασίας. Εμπνευστής και δημιουργός της ήταν εταιρεία GreenBottle όπου το 2011 δημιούργησε ένα ανθεκτικό περίβλημα από χαρτί (κυτταρίνη) με μια λεπτή πλαστική επένδυση στο εσωτερικό σε μορφή φιάλης.

Όπως βλέπουμε υπάρχει διαθέσιμη στην αγορά, μια πλειάδα επιλογών συσκευασίας για τους οινοποιούς. Όμως καλό είναι πριν να επιλέξουν, να απευθύνονται σε ειδικούς συμβούλους σχεδιασμού και υλοποίησης της κατάλληλης για κάθε περίπτωση συσκευασίας κρασιού.

Βέβαια μπορεί η σωστή συσκευασία να αναβαθμίζει το brand, αλλά το ζητούμενο είναι να έχει και το ανάλογο ποιοτικό περιεχόμενο!

 

karavasilis all 87 free flow kegging line

 

  

Dk Marketing square

Λίγα λόγια για την DK CONSULTANTS

Η DK Consultants δραστηριοποιείται στην Συμβουλευτική Επιχειρήσεων, με ειδίκευση τους τομείς του Εξαγωγικού Marketing και της Στρατηγικής Ανάπτυξης Διεθνούς Δραστηριότητας υποστηρίζοντας σημαντικές ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις από το 1999. Ιδρυτής της είναι ο επιχειρηματικός Σύμβουλος Διεθνούς Μάρκετινγκ, κος Δημήτρης Καραβασίλης που αποτελεί επίσης founder του νέου innovative marketing agency IDEA MONKEYS, με δραστηριότητα στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο.

Ο κος Δημήτρης Καραβασίλης έχει υψηλή τεχνογνωσία και εκτεταμένη εμπειρία στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και ενεργή συμμετοχή σε θεσμικές επαγγελματικής οργάνωσης και σε φορείς οργάνων διοίκησης του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Έχει συμβάλλει στην εδραίωση και ανάδειξη του εμπορίου και του χάρτη προώθησης των ελληνικών εξαγωγών καθώς αποτελεί και ενεργό μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ, της Εθνικής Επιτροπής Εξωστρέφειας και διάφορων διεθνών οργανισμών.

Η DK Consultants, υποστηρίζει την ανάπτυξη κάθε επιχείρησης, την αύξηση της εξαγωγικής απόδοσης και της ανταγωνιστικότητάς της. Η εμπειρία, η προηγμένη τεχνογνωσία και η εκτεταμένη δραστηριότητα στον τομέα της Συμβουλευτικής, αποτελούν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά της που την διαφοροποιούν στο «στερέωμα» της επιχειρηματικής πραγματικότητας.

Μάλιστα, έχει τιμηθεί με πολλές διακρίσεις που αφορούν κυρίως στο Marketing και στην Συμβουλευτική Εξαγωγών. Συγκεκριμένα, έχει λάβει:

W Το 1ο βραβείο «Υποστηρικτικών και Προωθητικών Υπηρεσιών Εξαγωγών», στα βραβεία Exports Ecosystem Awards 2013.

W Το 1ο βραβείο «Υποβοήθησης Εξαγωγέων», στα Greek Exports Awards 2014.

W Το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία «Top Export Assistance Company» στα Greek Exports Awards 2015.

W Το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία «Top Export Consultant» και το Ασημένιο βραβείο στην κατηγορία «Top Services Export Company», στα Greek Exports Awards 2016.

W Το Χρυσό Βραβείο «Top Export Consultant» και το Ασημένιο βραβείο στην κατηγορία «Top Services Export Company» στα Greek Exports Awards 2017.