Allpack Ηλεκτρονικός Οδηγός Συσκευασίας

Μέλη

Εγγραφόμενοι σαν μέλη έχετε πρόσβαση στο αρχείο έκδοσης του περιοδικού μας. Ενσωματώνουμε σταδιακά κ άλλες υπηρεσίες προς τα μέλη μας. Μείνετε συντονισμένοι στον ιστοχώρο μας για νεώτερα!

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 338 επισκέπτες και κανένα μέλος

 

 

 Του Δημήτρη Καραβασίλη

 

Η συσκευασία για φούρνο μικροκυμάτων ήταν αυτή που επαναπροσδιόρισε τι θα πει «ευκολία» για τους καταναλωτές. Η επιθυμία τους για γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις, καθώς και για απλοποίηση της περίπλοκης διαδικασίας προετοιμασίας του  φαγητού ήταν αυτή που οδήγησε στην εξέλιξη της τεχνολογίας και την ικανοποίηση αυτής της ανάγκης.

Αν και ο φούρνος μικροκυμάτων αρχικά αντιμετώπισε τη δυσπιστία των καταναλωτών, ωστόσο αυτός σήμερα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι κάθε νοικοκυριού, καθώς προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων:

• Ο απλός τρόπος λειτουργίας του επιτρέπει στον καθένα να μαγειρέψει.

Η ταχύτητά του. Πιο συγκεκριμένα, μειώνει τον χρόνο προετοιμασίας του φαγητού στο ¼, ενώ εξοικονομεί παράλληλα ενέργεια.

• Θερμαίνει το φαγητό, χωρίς να αλλοιώνει τη γεύση του, διατηρώντας την ποιότητα των τροφίμων και ιδιαίτερα των φρούτων και των λαχανικών.

Το φαγητό δεν κολλάει στο σκεύος κι έτσι διευκολύνεται το πλύσιμο των πιάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, οι συσκευασίες για φούρνο μικροκυμάτων έχουν εξελιχθεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ενσωματώνοντας καινοτόμα χαρακτηριστικά ώστε να ενισχύονται ακόμα περισσότερο αυτά τα πλεονεκτήματα και να ικανοποιούνται οι ανάγκες και οι απαιτήσεις των καταναλωτών. Μάλιστα, οι συσκευασίες έτοιμου φαγητού οι οποίες μπορούν να τοποθετηθούν σε φούρνο μικροκυμάτων εξακολουθούν να παρουσιάζουν ανάπτυξη, καθώς λόγω του πολυάσχολου τρόπου ζωής των υποψήφιων αγοραστών, οι τελευταίοι αναζητούν γρήγορους, απλούς και εύκολους τρόπους προετοιμασίας και κατανάλωσης τροφίμων.

A3 image 1 A3 image 2

 

ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΟΥ ΘΕΡΜΑΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΦΟΥΡΝΟ ΜΙΚΡΟΚΥΜΑΤΩΝ

A3 image 3 A3 image 4

 

ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΩΝ ΦΑΓΗΤΟΥ ΓΙΑ ΦΟΥΡΝΟ ΜΙΚΡΟΚΥΜΑΤΩΝ

• Είναι απόλυτα στεγανές κατά την μεταφορά, οπότε προστατεύουν αποτελεσματικά τα  προϊόντα που περιέχουν.

Αναδεικνύουν τη φρεσκάδα των τροφίμων στο ράφι και διατηρούν την ποιότητά τους όταν αυτά θερμαίνονται στον φούρνο μικροκυμάτων

• Είναι κατάλληλες και για κατάψυξη

Μπορούν να θερμανθούν παραπάνω από μία φορές τόσο σε φούρνο μικροκυμάτων όσο και σε ηλεκτρικό φούρνο, χωρίς να αλλοιωθούν.

• Είναι ασφαλείς για τον καταναλωτή 

A3 image 5


Μεταφέρονται εύκολα στο σπίτι ή στη δουλειά

Λειτουργούν ως σκεύος σερβιρίσματος μετά την ετοιμασία του φαγητού

Μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν ως τάπερ

Μπορούν να περιέχουν συνδυασμούς διαφορετικών προϊόντων.

Κατασκευάζονται σε διάφορα σχήματα και μεγέθη.

Μπορούν να διακοσμηθούν με χρώματα και άλλα γραφιστικά σχέδια, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του brand και στην προσέλκυση των αγοραστών.

 

Λόγω του αυξανόμενου βαθμού αστικοποίησης (ειδικότερα στις αναπτυσσόμενες χώρες), της ολοένα και μεγαλύτερης ενσωμάτωσης των γυναικών στην αγορά εργασίας, των γρήγορων ρυθμών της καθημερινότητας και των τεχνολογικών εξελίξεων, καινοτόμες συσκευασίες τροφίμων για φούρνο μικροκυμάτων κατακλύζουν ολοένα και περισσότερο τα ράφια των καταστημάτων.

A3 image 6


Ενδεικτικό παράδειγμα συνιστά η ανθεκτική συσκευασία pouch που είναι κατάλληλη για την ετοιμασία έτοιμων γευμάτων σε υψηλές θερμοκρασίες (μέχρι και 200°C) και ανακυκλώσιμη. Αποτελεί μία εναλλακτική λύση για προϊόντα όπως σάλτσες, έτοιμα γεύματα και σούπες, τα οποία πωλούνται σε άκαμπτες πλαστικές ή γυάλινες συσκευασίες, καθώς χρησιμοποιεί  λιγότερα υλικά, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην εξοικονόμηση πόρων. Κατασκευάστηκε από βρετανική εταιρεία συσκευασίας για λογαριασμό μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ.

 

A3 image 7



Ομοίως, καινοτόμα είναι και η σταθερή, πλαστική συσκευασία τύπου stand up pouch  που τοποθετείται σε φούρνο μικροκυμάτων και η οποία μετατρέπεται σε μπολ μόλις θερμανθεί και αφαιρεθεί η οδοντωτή ταινία που ενσωματώνει στο πάνω μέρος  της, εξαλείφοντας συνεπώς την ανάγκη για χρήση και πλύσιμο πιάτων. Η κάτω πλευρά της συσκευασίας που μετατρέπεται σε μπολ είναι διαφανής, επιτρέποντας στον υποψήφιο αγοραστή να εξετάσει το περιεχόμενό της. Επιπλέον, η  επιφάνειά της μπορεί να ενσωματώσει γραφιστικά στοιχεία υψηλής ανάλυσης, συμβάλλοντας στην προώθηση του brand. Η συσκευασία αυτή χρησιμοποιήθηκε από αμερικάνικη εταιρία παραγωγής έτοιμων τροφίμων προκειμένου να παράσχει στους καταναλωτές έτοιμα γεύματα σε εύχρηστη και λειτουργική συσκευασία.

 

A3 image 8

Αξιόλογη είναι και η πλαστική συσκευασία σε μορφή οβάλ μπολ που ενσωματώνει πλαστικό καπάκι και ταινία, ενώ διαθέτει στο εσωτερικό της και μικρή πλαστική θήκη με σάλτσα. Το καπάκι κουμπώνει και προστατεύει από διαρροές προϊόντος, ενώ διαθέτει και μικρές οπές που αποκαλύπτονται μόλις αφαιρεθεί η ταινία, χρησιμεύοντας ως σουρωτήρι αλλά και για την έκλυση ατμού. Πιο συγκεκριμένα, ο ενδιαφερόμενος αφού βγάλει την ταινία, και ανοίξει το καπάκι, αφαιρεί την πλαστική θήκη με σάλτσα, προσθέτει νερό στη συσκευασία που περιέχει ρύζι, ή νουντλς ή άλλα ζυμαρικά, τοποθετεί το καπάκι στην αρχική του θέση και στη συνέχεια ολόκληρη τη συσκευασία στο φούρνο. Μόλις ζεσταθούν τα ζυμαρικά, προσθέτει τη σάλτσα και το γεύμα του είναι έτοιμο να καταναλωθεί. Ακόμη, η συσκευασία περιλαμβάνει έντονα χρώματα που αναδεικνύουν τη φρεσκάδα του προϊόντος το οποίο έχει διάρκεια ζωής ένα χρόνο στο ράφι και χρησιμοποιήθηκε από αμερικάνικη εταιρία παρασκευής τροφίμων για τη σειρά έτοιμων υγιεινών γευμάτων της, αποσκοπώντας στην παροχή μιας ευχάριστης καταναλωτικής εμπειρίας.

A3 image 9


Πρωτοποριακή
είναι και η ελαφριά, πλαστική συσκευασία που ενσωματώνει τεχνολογία SteamFast. Πιο συγκεκριμένα, η συσκευασία φουσκώνει υπό την πίεση του ατμού που δημιουργείται στο εσωτερικό της όταν θερμαίνεται μέσα σε φούρνο μικροκυμάτων. Η βαλβίδα SteamFast που έχει ενσωματωμένη απελευθερώνει τον ατμό, επιτρέποντάς του να ρέει ελεύθερα εντός αυτής, ζεσταίνοντας έτσι τα κατεψυγμένα λαχανικά. Η σακούλα αυτή μπορεί επίσης να διακοσμηθεί με περίτεχνα γραφιστικά στοιχεία και συνιστά έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο παρασκευής φαγητού, ομοιόμορφα μαγειρεμένου, χωρίς να είναι απαραίτητο προηγουμένως το βράσιμο ή τεμάχισμα των τροφίμων. Αναπτύχθηκε από γνωστή βρετανική συσκευαστική εταιρεία με στόχο να προσφέρει μια αποτελεσματική λύση μαγειρέματος λαχανικών στους αγοραστές που επιθυμούν να καταναλώνουν υγιεινά γεύματα γρήγορα και εύκολα είτε στο σπίτι τους είτε στη δουλειά τους.

 

A3 image 10


Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα καινοτόμου συσκευασίας που μπορεί να τοποθετηθεί σε φούρνο μικροκυμάτων είναι αυτή που απορροφά την υγρασία και το λίπος κατά τη διάρκεια της θέρμανσης αρτοσκευασμάτων και αλλαντικών (όπως μπέικον, προσούτο κ.α.), κάνοντάς τα νόστιμα και τραγανά. Έτσι, η προετοιμασία τους είναι πιο εύκολη, σύντομη και καθαρή σε σύγκριση με το ζέσταμα στο τηγάνι. Ακόμη, η συσκευασία διαθέτει θερμομονωτικές ιδιότητες, επιτρέποντας έτσι στον καταναλωτή να την αγγίξει μετά το ζέσταμα στο φούρνο μικροκυμάτων χωρίς όμως να καεί.

 

A3 image 11

Μία ενδιαφέρουσα εξέλιξη συνιστά και η πατενταρισμένη κυλινδρική συσκευασία  που είναι αρχικά συμπτυγμένη και πριν τοποθετηθεί σε φούρνο μικροκυμάτων αναπτύσσεται σε ύψος, ώστε να αποφεύγεται η έκχυση του προϊόντος κατά το ζέσταμα. Η συσκευασία αυτή συμβάλλει στην μείωση του κόστους αποθήκευσης και μεταφοράς, καθώς περιλαμβάνει τον ελάχιστο δυνατό άδειο χώρο σε σύγκριση με άλλα κυλινδρικά δοχεία, ενώ παρατείνει και τη διάρκεια ζωής του προϊόντος στο ράφι λόγω του ότι έχει μειωμένη ποσότητα αέρα στο εσωτερικό της. Το δοχείο αυτό είναι στην φάση κατασκευής από γνωστή αμερικάνικη εταιρία με σκοπό την κυκλοφορία μιας πιο εύχρηστης, αποδοτικής και λειτουργικής συσκευασίας μερίδας για τη σειρά δημητριακών της που θα μπορούν να καταναλωθούν on-the-go.

 

A3 image 12


Συνεπώς, οι συσκευασίες για φούρνο μικροκυμάτων θα γνωρίσουν ακόμα μεγαλύτερη άνθιση και εξέλιξη, λόγω της ανοδικής τάσης για έτοιμα γεύματα και κατεψυγμένα τρόφιμα, η οποία συνδέεται με το σύγχρονο lifestyle των καταναλωτών και την ανάγκη τους για άνεση, ευκολία, εξοικονόμηση χρόνου, αποτελεσματικότητα καθώς και διατήρηση της γεύσης και της υφής κατά την προετοιμασία και on-the-go κατανάλωση του φαγητού.

 

 

ΠΗΓΕΣ

Philip Chadwick (2016) | Rick Lingle (2016) | Martin Kersh (2015) | Kacey Culliney (2015) | www.packagingdigest.com www.packagingnews.co.uk | www.packaging-gateway.com | www.prepac.grwww.twinriverspaper.com


 

Προφίλ Καραβασίλη Δημήτρη

 A4 Dimitris KaravasilisΟ Δημήτρης  Καραβασίλης είναι Σύμβουλος Διεθνούς Μάρκετινγκ και ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας DK Consultants που δραστηριοποιείται στον τομέα της Συμβουλευτικής Επιχειρήσεων με ειδίκευση στους τομείς του Διεθνούς Marketing και της Στρατηγικής Ανάπτυξης Διεθνούς Δραστηριότητας. Έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων και Διεθνές Μάρκετινγκ στο University of Sheffield. Έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε πολλά τοπικά και διεθνή συνέδρια που αφορούν το εξαγωγικό εμπόριο και το Διεθνές Μάρκετινγκ, όπως Συνέδρια του The Economist, του Harvard University, της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής (American Farm School) και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (European Commission), ενώ έχει παρακολουθήσει και δεκάδες εξειδικευμένα σεμινάρια international marketing, export negotiator, και πωλήσεων διεθνώς. Είναι μέλος της Διοικητικής Επιτροπής και του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας (Greek International Business Association SEVE) και Σύμβουλος Διοίκησης σε θέματα διεθνούς εμπορίου στο Ελληνο – Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην Αθήνα. Συμμετείχε στη βασική ομάδα των Ολλανδών εμπειρογνωμόνων της Task Force, συμβάλλοντας στην εδραίωση και την ανάδειξη του εμπορίου και του χάρτη προώθησης των εξαγωγών ως τη βασική πηγή μεταρρύθμισης για την Εθνική Στρατηγική των Ελληνικών Εξαγωγών. Είναι μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (Hellenic Institute of Marketing), και ενεργό μέλος διεθνών οργανισμών. Πριν την ίδρυση της συμβουλευτικής  εταιρείας «DK Consultants» είχε εργαστεί ως ανώτερο και ανώτατο στέλεχος σε Βιομηχανικές  και Εμπορικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (SATO, Toshiba, Sunair, Premierotel, Pointgroup, Axon Inc., D&B group). Από το 1999 υποστηρίζει σημαντικές ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες, και σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές  μάρκετινγκ και πωλήσεων με διεθνή προσανατολισμό. Η εταιρεία DK Consultants τιμήθηκε με το 1ο βραβείο Υποστηρικτικών και Προωθητικών Υπηρεσιών Εξαγωγών, το 1ο βραβείο Υποβοήθησης Εξαγωγέων, το Χρυσό Βραβείο Top Export Assistance Company και το Χρυσό Βραβείο Top Export Consultant στα βραβεία Exports Ecosystem Awards 2013, Greek Exports Awards 2014, Greek Exports Awards 2015 και Greek Exports Awards 2016 αντίστοιχα. Τέλος, άρθρα και δημοσιεύσεις του Δημήτρη Καραβασίλη φιλοξενούνται κατά καιρούς στον ελληνικό και διεθνή τύπο.