Μέλη

Εγγραφόμενοι σαν μέλη έχετε πρόσβαση στο αρχείο έκδοσης του περιοδικού μας. Ενσωματώνουμε σταδιακά κ άλλες υπηρεσίες προς τα μέλη μας. Μείνετε συντονισμένοι στον ιστοχώρο μας για νεώτερα!

Επισκέπτες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 369 επισκέπτες και κανένα μέλος

 

 

PL DAYS LOGO orizontio

 PLD 2017 6

 

Ένα αναμενόμενο γεγονός του κλάδου, το Pack & Label Days 2017 διοργανώθηκε στη Helexpo στο Μαρούσι στις 27 με 28 Ιανουαρίου.

Ένα Συμπόσιο το οποίο αποτελεί τη μετεξέλιξη του Packaging & Label: Design & Innovation που είχε πρωτοδιοργανωθεί το 2010 απευθυνόμενο σε ανθρώπους της συσκευασίας, ετικετοποιίας, γραφικών τεχνών, δημιουργικών γραφείων, διαφημιστικών εταιρειών, χρηστών συσκευασίας και ετικέτας, παραγωγούς, οινοποιούς, ελαιοπαραγωγούς, τροφίμων και ποτών κ.α. Ο σκοπός του Συμποσίου ήταν πάντα η στήριξη, η προβολή αλλά και η ενημέρωση του κλάδου της συσκευασίας και της ετικέτας που βρίσκεται σε ανοδική πορεία σε όλο το κόσμο κι όχι μόνο στην Ελλάδα

Συμπόσιο – Θέματα

Συντονιστές του Συμποσίου ο κος Αποστόλης Καραποστολάκης, χημικός και ο κος Νίκος Ραυτόπουλος εκδότης της «Τυπογραφία». Με ομιλίες και θέματα λεπτομερή, οι οποίες κάλυψαν ένα μεγάλο φάσμα του κλάδου, όπως τη βιομηχανική εκτύπωση συσκευασίας, μελέτες, πρακτικές marketing, κοστολόγια, ασφάλεια, διαχείριση χρώματος, design, εξοπλισμό και πολλά άλλα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως αναμενόταν, είχε η παρουσίαση της 3D εκτύπωσης. Τεχνολογία που κεντρίζει την προσοχή λόγω των εφαρμογών αλλά και του μέλλοντός της. Σε ερώτησή για το πώς μπορεί να συνεργαστεί ο κλάδος της συσκευασίας με την 3D εκτύπωση, ο κ. Λευτέρης Χαβούζης της Lino απάντησε «το προϊόν της 3D εκτύπωσης έχει πάρα πολλές εφαρμογές και με το που τυπωθεί μπορεί ο συσκευαστής / ετικετοποιός να τοποθετήσει πάνω του ό,τι θέλει, να το βάψει, να το ντύσει, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες του πελάτη του».

Επίσης, εντύπωση προκάλεσαν και οι παρουσιάσεις προϊόντων συσκευασίας που ενώ περιείχαν ένα καθημερινό απλό προϊόν (λάδι, ξύδι κ.α.) πωλούνταν σε πολύ υψηλές τιμές λόγω του design τους. Οι εταιρείες που ανέλαβαν το σχεδιασμό αυτό, μοιράστηκαν τις ιδέες τους με όλους, δίνοντας κίνητρο.

Παγκοσμίου κύρους εταιρείες είναι «νέες» σχετικά στο τομέα της συσκευασίας και ετικέτας. Η Epson και η Konica Minolta έχουν μπει δυναμικά στο κομμάτι αυτό και σε ερώτηση μας, για το αν θεωρούν ότι μπήκαν αργά στο κομμάτι αυτό, απάντησαν «οι ευκαιρίες υπάρχουν, την τεχνολογία την διαθέτουμε και νιώσαμε έτοιμοι τώρα να κάνουμε το βήμα προς τη συσκευασία». Η HP από τη πλευρά της, δυνατό brand name χωρίς αμφισβήτηση, παρουσίασε μεταξύ άλλων στατιστικά στοιχεία όπου βάσει αυτών προωθεί τις λύσεις της. «Υπάρχουν στατιστικά, νούμερα και στρατηγική για γεωγραφικές περιοχές όπως για τα Βαλκάνια και την Ελλάδα. Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για την Ελλάδα μέσω του συνεργάτη μας και προσδοκούμε να ενδυναμώσουμε τον κλάδο», απάντησε ο κ. Pawel Lul σε ερώτηση για το ποια προσέγγιση υπάρχει για την Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Με αφοπλιστική ειλικρίνεια ο κ. Καναβούρας σε ερώτησή για το αν τα μοντέρνα μοντέλα επιχειρηματικότητας τα εφαρμόζουν ή τα λαμβάνουν σοβαρά υπόψη οι εγχώριες επιχειρήσεις απάντησε, «η συντριπτική τους πλειοψηφία τα προσπερνά, δεν τα εκτιμά και δεν προχωρεί σε αυτά, είτε λόγω κόστους είτε χαμηλής διορατικότητας». Ο κ. Γρηγόρης Κόκκορης απάντησε στην ερώτηση αν το color management & το prepress εφαρμόζεται όπως πρέπει στην Ελλάδα, «η διαχείριση χρώματος και η σωστή διεργασία prepress είναι μια πονεμένη ιστορία, δεν εφαρμόζεται όπως θα έπρεπε, ωστόσο τα εργαλεία και οι εταιρείες υπάρχουν που μπορούν να φέρουν σε πέρας αυτή τη δουλειά».

 

PLD 2017 3

PLD 2017 4

 

Οι υποστηρικτές και οι χορηγοί της διημερίδας είχαν τον δικό τους χώρο, όπου εκεί είχαν ορισμένα χαρακτηριστικά προϊόντα της εταιρείας τους και ενημέρωναν τους επισκέπτες. Αυτός ο μικρός εκθεσιακός χώρος (συμπεριλαμβανομένου και του Foyer 2), όπως και στο προηγούμενο Συμπόσιο, ήταν οργανωμένος και κομψά επιμελημένος από την κάθε μία εταιρεία. Ο αριθμός των περιπτέρων / χορηγών ήταν μεγάλος δίνοντάς την αίσθηση ότι οι εταιρείες αυτές πράγματι υποστηρίζουν τον κλάδο, διακρίνουν την δυναμική του και προωθούν τις λύσεις τους. Πολλές από αυτές είχαν ξανασυμμετάσχει, κάποιες άλλες ήταν η πρώτη τους φορά. Παρά την μη αναμενόμενη από όλους χαμηλή επισκεψιμότητα, το ενδιαφέρον υπήρξε ικανοποιητικό και δεν πτόησε τους συμμετέχοντες.

Για πρώτη φορά φέτος έγιναν και μίνι συνεντεύξεις on camera & online αντιπροσώπων των εταιρειών αυτών (το πλήρες υλικό στην ιστοσελίδα του Συμποσίου). Μια ιδέα σύγχρονη και μοντέρνα καθώς έδωσε μια άλλη πνοή στη διοργάνωση του Συμποσίου. Στις συνεντεύξεις αυτές, οι χορηγοί και οι υποστηρικτές μίλησαν για τους στόχους τους, τις εταιρείες τους, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, τις λύσεις που προωθούν στην Ελλάδα αλλά και για τη γενικότερη συμμετοχή τους στη διοργάνωση.

Χαρακτηριστικά ο κ. Τάκης Βλάικος από την 3PRINT, στηρίζει σταθερά το Συμπόσιο δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τονίζοντας το ρόλο που παίζει η ετικέτα και τα προϊόντα της HP στην Ελλάδα. Ο κ. Αλέξανδρος Ζοβολιάς της Konica Minolta αναφέρθηκε για την εισαγωγή της εταιρείας στην ετικέτα , για τις νέες εγκαταστάσεις τους καθώς και για τη χαρά της πρώτης τους συμμετοχής στο Συμπόσιο. Η Heidelberg Hellas, μέσω του κ. Νίκου Διαμαντή τόνισε ότι θα είναι κοντά στους ετικετοποιούς και ό,τι αυτοί χρειαστούν. Παραδοσιακές εταιρείες offset που μπήκαν στο κομμάτι της συσκευασίας με επιτυχία είναι και η Λυχνία και ο κ. Κώστας Βγόντζας δήλωσε πολύ χαρούμενος για τις εφαρμογές αλλά και τη δεύτερη κατά σειρά συμμετοχή του στη διοργάνωση. «Μια μεγάλη εταιρεία όπως εμείς οφείλουμε να είμαστε παντού και επίσης αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να γνωριστούμε όλοι οι συνάδελφοι μεταξύ μας», είπε ο κ. Πάρης Ορφανός της La Petite Jumelle. Ο κ. Λευτέρης Χαβούζης της Lino αφού αναφέρθηκε στο προφίλ της εταιρείας, υπογράμμισε τη σημασία του 3D Printing και το πώς αυτό μπορεί να συνδυαστεί με τις κλασικές διεργασίες συσκευασίας και ετικέτας. «Η Xeikon λόγω του μεγέθους της δεν θα μπορούσε να λείπει από τέτοιας σημασίας εκδηλώσεις και διοργανώσεις. Και να τονίσω ότι η Xeikon στην Ελλάδα έχει διεισδύσει πολύ σημαντικά στην αγορά», τονίζει μεταξύ άλλων ο κ. Μάκης Βασιλόπουλος της Xeikon. H Epson Hellas και η κ. Νατάσα Γεωργίου μίλησε για τα προϊόντα της εταιρείας για λύσεις ετικέτας υπογραμμίζοντας ότι η ελληνική αγορά να περιμένει σύντομα μεγαλύτερα και πιο στοχευμένα μηχανήματα για το κλάδο. Ο ΕΛΣΕΤ (Ελληνικός Σύνδεσμος Ετικετοποιών), στηρίζοντας τον Έλληνα επαγγελματία εκφράστηκε δια μέσω του κ. Νίκου Οικονομίδη και τόνισε ότι η συσκευασία στην Ελλάδα είναι τέτοια που δεν χρειαζόμαστε κάποιον ξένο να αναλάβει τη δουλειά, διαθέτουμε υψηλό επίπεδο.

Το συμπέρασμα από όλες αυτές τις συζητήσεις είναι ότι οι επιχειρηματίες προσπαθούν. Και προσπαθούν πολύ. Από τη μια πλευρά οι προμηθευτές προωθούν εξοπλισμό ειδικά για τις ανάγκες της αγοράς, με συγκεκριμένη τεχνολογία που να καλύπτει το παραγωγικό gap και από την άλλη τα τυπογραφεία που επενδύουν σε αυτές τις λύσεις είτε δοκιμαστικά είτε κάνοντας ολική στροφή προς τα εκεί. Συμμετέχουν σε διοργάνωσεις όπως αυτή και δίνουν το παρόν εναρμονιζόμενοι με την μοντέρνα τάση της ενημέρωσης. Η τάση της συσκευασίας στην Ελλάδα υπάρχει, είναι έντονη και τις ιδέες παραγωγής τις είδαμε στις παρουσιάσεις.

Σεμινάρια

Όταν μιλάμε για συσκευασία και ετικέτα, όπου εμπεριέχονται πολλοί κλάδοι, δε γίνεται να καλυφθούν όλα με ομιλίες. Παράλληλα με το πρόγραμμα των ομιλητών, διοργανώθηκε και σειρά σεμιναρίων στο Foyer 2. Εκεί αναλύθηκαν τεχνικές που αφορούσαν τη ψηφιακή επιλογή, τις 3D εκτυπώσεις, τεχνικές μεταβλητών δεδομένων, διαχείριση χρώματος, βελτίωση παραγωγής κ.α. Ο χώρος περιελάμβανε περίπτερα χορηγών & υποστηρικτών. Μπορώ να πω ότι το ενδιαφέρον για όλα τα σεμινάρια υπήρξε πολύ υψηλό με πολύ θετικές κριτικές από όσους τα παρακολούθησαν.

 

PLD 2017 1

PLD 2017 9

Απονομή βραβείων: Gold Label Award 2017

Το Σάββατο η διημερίδα ολοκληρώθηκε με την απονομή βραβείων (των ετικετών που διακρίθηκαν).  Γνωρίζοντας κάποιες λεπτομέρειες πριν την απονομή και κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της αξιολόγησης οφείλω να πω ότι πράγματι οι κριτές είχαν δύσκολο έργο. Με το μάτι κάποιου ειδικού τα κριτήρια γίνονται πιο αυστηρά σίγουρα, ωστόσο τα βραβεία που απονεμήθηκαν πιστοποιούσαν το βαθμό δυσκολίας ολοκλήρωσης του προϊόντος, την αισθητική του και τη συνολική του εικόνα. Ο κ. Ανδρέας Παϊταρίδης, ετικετοποιός και ο κ. Γρηγόρης Κόκκορης της DOT REPRO που ήταν ανάμεσα στους κριτές, δημιούργησαν μια ιδιαίτερη εικόνα: ο ειδικός στην εκτύπωση του τελικού προϊόντος με τον ειδικό στην προεκτύπωση και τη προετοιμασία του.

Και στο τέλος... οίνος

Τη Παρασκευή αλλά και το Σάββατο, κατά την ολοκλήρωση των εργασιών του Συμποσίου, το wine party που ακολούθησε χαλάρωσε τα σακάκια, τις γραβάτες αλλά και τη διάθεση των συμμετεχόντων.

Συμπερασματικά

Το διήμερο Συμπόσιο είχε χαμηλότερη συμμετοχή από τις προσδοκίες του διοργανωτή κ. Γιώργου Τριανταφύλλου. Όλοι το διαπιστώσαμε, όπως όλοι διαπιστώσαμε παράλληλα την υψηλής ποιότητας διοργάνωσή του. Πλούσια αντζέντα, εξειδικευμένα σεμινάρια, δυνατοί χορηγοί που επανέλαβαν τη συμμετοχή τους, νέοι υποστηρικτές που διακρίνουν ευκαιρίες, παροχή λύσεων και προϊόντων. Αυτό που οφείλει η διοργάνωση είναι να επιμένει, να θέτει υψηλά standard και να ακολουθεί μοντέρνες πρακτικές προώθησης και προβολής αυτών των γεγονότων. Όπως άκουσα από κάποιον στο Συμπόσιο, «να μιλάμε για αυτούς που ήρθαν κι όχι για αυτούς που δεν ήρθαν», σωστά ναι. 

Ρωτώντας και τον διοργανωτή των «Pack & Label Days 2017» για την εκδήλωση, μας τόνισε: «Η ενημέρωση, η πληροφόρηση σε τομείς όπου μέχρι πριν από μερικά χρόνια ήταν "παραγνωρισμένοι" θέλουν το χρόνο τους. Η αρχή έγινε και συνεχίζουμε. Να μην ξεχάμε ότι τις μεγάλες αλλαγές πάντα τις κάνουν οι μειοψηφίες. Εμείς πιστεύουμε στο νέο, στο καινοτόμο και στο μέλλον. Πιστεύουμε στην ωριμότητα, την σοβαρότητα όλων όσων μας στήριξαν, όλων όσων συμμετείχαν είτε με φυσική παρουσία είτε μέσω internet και τους ευχαριστούμε όλους. Το Συμπόσιο "Pack & Label Days 2017" δεν τελείωσε στις 28 Ιανουαρίου, είναι ένα Συμπόσιο Διαρκείας Ανοικτό και συνεχίζεται στην ιστοσελίδα μας www.packandlabeldays.com ή στο  YouTube όπου μπορούν να το παρακολουθήσουν όσοι θέλουν να ενημερωθούν αλλά και να εμβαθύνουν σε σημαντικά ζητήματα της δουλειάς τους. Συνεχίζοντας θέλω να προσθέσω ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι προετοιμασίες για το Συμπόσιο "Pack & Label Days 2018" στη Θεσσαλονίκη.»

 DT pld 2017 PINAKAS 1

DT pld 2017 PINAKAS 2