Διαδραστική συσκευασία και εφαρμογή από τη Vignola

0
6241

Η ιταλική εταιρεία Vignola Cherry συνεργάστηκε με τον Ghelfi Ondulati για να επικοινωνήσει απευθείας με τους πελάτες. Ως μέρος ενός πειράματος, η Vignola κατάφερε να
συνδυάσειcorrugated συσκευασίες ψηφιακής εκτύπωσης με μια εφαρμογή για κινητά, επιτρέποντας στους καταναλωτές να ενημερώνονται για τα προϊόντα τους από την παραγωγή(αγρόκτημα)–ακόμη και να επικοινωνούν απευθείας με τους αγρότες.

Η πρόκληση
Οι καταναλωτές θέλουν να καταλαβαίνουν από που προέρχονται τα προϊόντα που καταναλώνουν.”- Roberto Redorici, καλλιεργητής κερασιών.

Απευθείας πληροφόρηση από το αγρόκτημα στο τραπέζι σε 24 ώρες.
Τα κεράσια από την περιοχή Vignola της Ιταλίας, η οποία βρίσκεται κοντά στη Modena, είναι γνωστά για την υψηλή τους ποιότητα. Καλλιεργημένα από διάφορους αγρότες, τα κεράσια πωλούνται από τη VignolaCherry Consortium.
Η εμφάνιση του εμπορικού σήματος Vignola στη συσκευασία υπήρξε κάποτε επαρκής για τους καταναλωτές ώστε να καταλάβουν ότι αγόραζαν φρέσκα φρούτα που θα ήταν νόστιμα, ιδανικά για κατανάλωση που μπορούν να συντηρηθούν ακόμη και να χρησιμοποιηθούν στη ζαχαροπλαστική. Αλλά σήμερα οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν περισσότερα για την προέλευση του φαγητού τους. Με τοπικά καταστήματα που προσφέρουν μια αυξανόμενη ποικιλία από φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής, η Vignola αποφάσισε να διερευνήσει τρόπους για να βοηθήσει τους καταναλωτές να κατανοούν την πηγή των κερασιών τους και πόσο φρέσκα είναι.

Για να δώσει στους καταναλωτές την απαιτούμενη διαφάνεια στο “ταξίδι” των κερασιών, η VignolaCherryConsortium κατάλαβε ότι θα χρειαζόταν μια γρήγορη λύση που θα μπορούσε να ενσωματώσει πληροφορίες από πολλές πηγές και να τις παρουσιάσει με συνοχή, μέσα σ’ ένα πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα.

“Έχουμε περίπου 700 παραγωγούς, όλες τις μικρές επιχειρήσεις που παράγουν κεράσια υψηλής ποιότητας”, εξηγεί ο Valter Monari, από την Consorzio Ciliegiadi Vignola (Κοινοπραξία Vignola Cherry). “Το πρωί γίνεται η συγκομιδή του προϊόντος, συσκευάζεται κατά τη διάρκεια της ημέρας, κι εντός 24 ωρών μπορεί να βρίσκεται στο τραπέζι του καταναλωτή.”

Η Λύση
“Η ψηφιακή πρέσα HPPageWideT1100S μας επιτρέπει να εκτυπώνουμε ένα μοναδικό κωδικό (barcode) σε κάθε κουτί για την Κοινοπραξία VineyardCherry. Αυτό σημαίνει ότι κάθε κουτί μπορεί να “συνομιλήσει” με τον καταναλωτή για το ίδιο και το περιεχόμενό του.” – Matteo Pilotto – Διευθυντής Ψηφιακής Καινοτομίας, Ghelfi Ondulati.

Εξερευνώντας τις δυνατότητες της ψηφιακής εκτύπωσης κι εξατομίκευσης του προϊόντος στη συσκευασία.
H Ghelfi Ondulati, μία κορυφαία ιταλική εταιρεία που ειδικεύεται στην ψηφιακή καινοτομία κυμματοειδούς χαρτονιού (οντουλέ), έθεσε την ιδέα του συνδυασμού ψηφιακής εκτύπωσης χαρτοκιβωτίων για φρούτα, με μία εφαρμογή κινητών τηλεφώνων που επιτρέπει στους παραγωγούς τροφίμων να επικοινωνούν απευθείας με τους καταναλωτές.

Αναζητώντας να δοκιμάσει την ψηφιακή εκτύπωση της συσκευασίας και την εφαρμογή για κινητά, η Ghelfi προσέγγισε τον πελάτη της, τη VignolaCherry. Για τη Vignola, το χρονοδιάγραμμα ήταν κατάλληλο, κι έτσι η εταιρεία συνεργάστηκε με την Ghelfiώστε να ενσωματώσει ένα διαδραστικό στοιχείο στα κουτιά για τα κεράσια της.

Τα κουτιά Vignola εκτυπώνονται ψηφιακά χρησιμοποιώντας την HP PageWide T1100S Press,υψηλής ταχύτητας έγχρωμη εκτύπωση inkjet web για κυμματοειδή συσκευασία. Η πρέσα χρησιμοποιεί ΗΡ μελάνια με βάση 100% το νερό, τα οποία τηρούν τους κανονισμούς ασφαλείας για τα τρόφιμα πρωτογενούς και δευτερογενούς συσκευασίας, καθιστώντας την ιδανική λύση για τα κουτιά Vignolaκαι σχεδόν οποιαδήποτε άλλη κυμματοειδή συσκευασία φαγητού και ποτού.

Αξιοποιώντας τις δυνατότητες των μεταβλητών δεδομένων που είναι δυνατά μόνο με την ψηφιακή εκτύπωση και την ποιότητα offset της ΗΡT 1100S, ένας μοναδικόςQRκωδικός εκτυπώνεται σε κάθε κουτί ως μέρος της διαδικασίας εκτύπωσης. Κάθε QR κωδικός συνδέεται σε μια ειδική ιστοσελίδα ανεπτυγμένης μορφής για κινητά.

Τα εξατομικευμένα κιβώτια αποστέλλονται στην κοινοπραξία αγροτών της Vignola Cherry. Καθώς κάθε κουτί είναι γεμάτο με φρέσκα κεράσια, ο παραγωγός σαρώνει τον QR κωδικό χρησιμοποιώντας την εφαρμογή για smartphones που αναπτύχθηκε από τη Ghelfi. Η σάρωση ενεργοποιεί την ιστοσελίδα και ο παραγωγός εισάγει γρήγορα τις πληροφορίες σχετικά με την προέλευση των κερασιών: όνομα παραγωγού, τοποθεσία,στοιχεία επικοινωνίας, ημερομηνία συγκομιδής και τύπο κερασιού.

Αποτελέσματα
“Αυτό το έργο από την HP, τη Ghelfi και την κοινοπραξίαVignolaCherry είναι πολύ σημαντικό για την ανιχνευσιμότητα.” Simone Amidei, καλλιεργητής κερασιών

Συσκευασία που “μιλάει” στους καταναλωτές από το σημείο πώλησης.

Όταν τα κουτιά των κερασιών φτάνουν στα καταστήματα, είναι έτοιμα να “επικοινωνήσουν” με τους καταναλωτές.

Χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε εφαρμογή σάρωσης QR κωδικών στο κινητό τους τηλέφωνο, οι καταναλωτές μπορούν να σκανάρουν τον κωδικό που είναι τυπωμένος στο κουτί, μεταβαίνοντας έτσι σε μία ιστοσελίδα. Ο πελάτης μπορεί να δει αμέσως τις πληροφορίες σχετικά με τα κεράσια του συγκεκριμένου χαρτοκιβωτίου και μπορεί να επικοινωνήσει με τον παραγωγό που τα καλλιέργησε, μέσω του Facebook ή της εφαρμογής μηνυμάτων WhatsApp.

Σε αυτό το αρχικό στάδιο δοκιμής της εφαρμογής, η Vignola βασίζεται στα μανάβικα τα οποία ενημερώνουν τους καταναλωτές ότι μπορούν να σαρώσουν τον QR κωδικό για να λάβουν πληροφορίες όσον αφορά τα κεράσια καθώς και να επικοινωνήσουν με τον παραγωγό. Στο σύντομο μέλλον, η Vignola κι ηGhelfiθα διερευνήσουν επιπλέον τρόπους για την καλύτερη επικοινωνία των παραγωγών με τους αγοραστές.

Ξεκινώντας ως πείραμα με νέους, ψηφιακούς τρόπους για τους παραγωγούς τροφίμων να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές, αυτό το έργο έχει αποδείξει στη Vignola ότι η συσκευασία μπορεί να κάνει περισσότερα από το να συσκευάζει απλώς και να προστατεύει τα κεράσια.

“Είμαστε σε μια παγκόσμια αγορά όπου υπάρχουν προϊόντα πουδεν είναι ανιχνεύσιμα”, λέει ο Monari. “Αυτοί που θέλουν να καταναλώνουν έναφρέσκο, υψηλής ποιότητας προϊόν πρέπει να γνωρίζουν τι αγοράζουν. “

Και τώρα, η συσκευασία της Vignola λέει στους καταναλωτές αυτό που θέλουν να μάθουν.