Μπορούμε να προβλέψουμε τις τάσεις της οινοποιίας το 2021;

0
4570

Το κρασί έχει περίοπτη θέση στη ζωή των καταναλωτών από την έναρξη της κρίσης, και πρέπει να τη διατηρήσει, σύμφωνα με το Wine Intelligence, εφόσον άλλες περιοχές ενδιαφέροντος δεν γεμίζουν το τοπίο.

Πριν από ένα χρόνο, κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει το σενάριο που θα ξεδιπλωνόταν το 2020. Επομένως, είναι λογικό να θέλουμε να κάνουμε προβλέψεις για το νέο έτος; Απαντήσεις από το Wine Intelligence.

«Εάν μάθαμε κάτι το 2020, είναι ότι οι θεμελιώδεις τάσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών δεν εξαφανίζονται. Οι περιστάσεις είναι αυτές που απλώς τις επιδεινώνουν ή αλλιώς τις αναστέλλουν», υποστηρίζουν οι Βρετανοί αναλυτές. Η τάση για κατανάλωση premium κρασιών, η ανάπτυξη νέων συσκευασιών και η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου επιβεβαιώνουν αυτόν τον ισχυρισμό, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Εάν και η τάση κατανάλωσης «λιγότερο αλλά καλύτερα» έχει τεθεί προσωρινά σε αναστολή, αυξάνονται οι αγορές σε σούπερ μάρκετ, παρά τους οικονομικούς φόβους. Το Wine Intelligence προβλέπει ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί με την πάροδο του χρόνου. Με μια προειδοποίηση: “Η μέση δαπάνη ανά φιάλη θα αυξηθεί, αλλά αυτό θα μπορούσε να εξηγηθεί σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση των φόρων επί του αλκοόλ”. Πράγματι, οι αναλυτές πιστεύουν ότι τα αλκοολούχα ποτά παραμένουν «εύκολος στόχος» για τις κυβερνήσεις που αναζητούν χρήματα στη μετα-Covid εποχή. Ταυτόχρονα, η ανάγκη διάθεσης του πλεονάζοντος αποθέματος οίνων σε ορισμένες χώρες παραγωγής θα μπορούσε να μετριάσει αυτόν τον δημοσιονομικό αντίκτυπο στους καταναλωτές.

Μια άλλη θεμελιώδης τάση που καθοδηγείται έντονα από την κρίση είναι η ανάπτυξη εναλλακτικών συσκευασιών. Τα BIB, όπως γνωρίζουμε, έχουν κάνει σερφ σε αυτό το κύμα, αλλά και τα κουτιά αλουμινίου. Αναφερόμενος σε ένα “ad hoc” έτος 2020, όπου θα μπορούσαν να προκύψουν ευκαιρίες κατανάλωσης ή να εξατμιστούν σε μια στιγμή, το Wine Intelligence σημειώνει ότι αυτές οι μορφές συσκευασίας ανταποκρίνονται στις επιθυμίες για φορητότητα, έλεγχο των ποσοτήτων που καταναλώνονται και της εύκολης αποθήκευσης. Και τονίζει ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί, καθοδηγούμενη από “μια σειρά νέων εκκινήσεων που στοχεύουν στην παροχή καλύτερων και πιο λειτουργικών προϊόντων.” Θα μπορούσαμε επίσης να προσθέσουμε, είναι φορείς ηθικών και περιβαλλοντικών αξιών διότι, όπως παρατηρεί ο Βρετανικός διανομέας Waitrose, οι καταναλωτές δεν ήταν ποτέ τόσο συνειδητοί, ούτε τόσο απαιτητικοί για εναλλακτικές συσκευασίες.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίσει να εξελίσσεται

Μια άλλη θετική πτυχή της κρίσης αφορά τους στενότερους δεσμούς μεταξύ φορέων και καταναλωτών. Και εδώ, το Wine Intelligence αναφέρει ότι οι άμεσες και αυθεντικές σχέσεις που οι παραγωγοί μπόρεσαν να δημιουργήσουν με τους πελάτες τους θα συνεχιστούν. Προσοχή, ωστόσο, η συντήρηση των σχέσεων αυτών δεν θα είναι τόσο εύκολη το 2021 όσο το 2020. Ο ανταγωνισμός που προέρχεται από τους λιανοπωλητές και από τον τομέα της φιλοξενίας όσον αφορά τα μερίδια θα επανακάμψει μόλις αρθούν οι περιορισμοί λόγω Covid. Ομοίως, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει ωφεληθεί πολύ από την κρίση, αλλά αύριο δεν θα είναι αρκετό να προσφέρουμε προϊόντα στο διαδίκτυο: “Η βασική πρόταση το 2021 δεν θα αφορά τόσο το εύρος τιμών όσο τις άμεσες τιμές. Το τρέχον παραδοσιακό μοντέλο ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο αποτελείται από την παραγγελία σήμερα και την παραλαβή της την επόμενη εβδομάδα, θα αντικατασταθεί από φορείς εκμετάλλευσης που είναι σε θέση να παραδώσουν παραγγελίες σήμερα», τονίζουν οι αναλυτές, επικαλούμενοι ανάγκες συνεργειών με τομείς σχετικών προϊόντων όπως της γαστρονομίας, για τη μείωση του εφοδιαστικού φορτίου και του κόστους της ταχείας παράδοσης.

Η τελευταία πρόβλεψη αφορά την άνοδο των “ανθρακούχων” με βάση το κρασί. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η κατηγορία των «σκληρών ανθρακούχων» – αλκοολούχων ποτών που παρασκευάζονται με ανθρακούχο νερό – έχει σημειώσει τριψήφια αύξηση στην αμερικανική αγορά τα τελευταία δύο χρόνια και αναμένεται να τριπλασιαστεί έως το 2023 σύμφωνα με το IWSR. «Συνεπώς, πού βρίσκεται η αγορά ανθρακούχων με βάση το κρασί; Κατά τη γνώμη των αναλυτών, ακολουθεί. Ορισμένα προϊόντα υπάρχουν ήδη σε αυτήν την κατηγορία, αλλά αναμένεται ότι το 2021, οι οινοπαραγωγοί θα καταβάλουν συντονισμένη προσπάθεια να βρεθούν πάνω στο κύμα των «σκληρών ανθρακούχων».

Πηγή: www.keosoe.gr