Mαρία-Γεωργία Νομικού υποψήφια διδάκτωρ Πανεπιστημίου δυτικής Αττικής.
Η τεχνολογία NFC μπορεί να εφαρμοστεί με αμέτρητους τρόπους καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διαφημιστικούς σκοπούς, τεχνικές προώθησης του μάρκετινγκ, προώθηση περιεχομένου και άμεση αλληλεπίδραση του καταναλωτή με το εκάστοτε brand. (Coles & Kirwan, 2011; Pal, Devrani, & Hadush, 2019). Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και η ευελιξία στη χρήση του NFC επιτρέπει σε κάθε επιχείρηση που την χρησιμοποιεί , να προωθήσει το προϊόν με βάση τα στοιχεία που η ίδια η εταιρεία επιλέγει να μοιραστεί με τον πελάτη. Η συσκευασία με τη χρήση της NFC τεχνολογίας, είναι ικανή να εκτελεί λειτουργίες όπως ανίχνευση, καταγραφή και επικοινωνία ορισμένων τύπων πληροφοριών. Η χρήση της τεχνολογίας nfc γίνεται μέσω ενός κινητού τηλεφώνου (S. Kalpana, et all, 2019).
Τι εννοούμε λοιπόν όταν λέμε το προϊόν μιλάει από μόνο του?
Δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη προωθητική ενέργεια για να επικοινωνήσει ή να δείξει το περιεχόμενό του… απλά την τοποθέτηση ενός NFC tag. Η έξυπνη ή ευφυής συσκευασία, όπως ονομάζεται, είναι μια δυναμική και δυνητικά πολύ αναπτυσσόμενη αγορά με εξελίξεις στην έντυπη ηλεκτρονική, τις μικροαισθητήρες, τις πλατφόρμες ελέγχου ταυτότητας και το Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT) που οδηγεί στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Οι ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων / brands θέλουν ένα χρήσιμο προϊόν το οποίο προσθέτει πραγματική αξία στο brand του, όχι μόνο μια καινοτομία.
Αρχικά για να μπορέσουμε όλοι να έχουμε μια κοινή αφετηρία ας δούμε πως ενεργοποιείται αν η συσκευή σας διαθέτει NFC: 1. Μεταβείτε στις Ρυθμίσεις> Περισσότερα. 2. Πατήστε το διακόπτη “NFC” για να το ενεργοποιήσετε. 3. Αν δεν ενεργοποιηθεί αυτόματα, πατήστε το και επιλέξτε “Ναι” για να το ενεργοποιήσετε.
Η κάθε εταιρεία επιλέγει σε ποιο σημείο θα προσαρμόσει την κεραία και ποικίλει από κινητό σε κινητό. Παρόλα αυτά, η nfc τεχνολογία γίνεται μέσω της αλληλεπίδρασης ενός πομπού και ενός δέκτη, και για να επέλθει η επικοινωνία χρειάζονται κάποια δευτερόλεπτα. Τέλος, θα πρέπει κάποιος να σκεφτεί ότι ίσως η θήκη αλουμινίου που μπορεί να καλύπτει το κινητό στο πίσω μέρος της συσκευής, ίσως δημιουργήσει κάποια προβλήματα επικοινωνίας, όμως τα νεότερα τηλέφωνα γίνονται με γυαλί, πλαστικό ή κεραμικό αντί για μέταλλο.
Κάθε επιχείρηση είναι μοναδική, και η ελαστικότητα χρήσης του NFC επιτρέπει στην κάθε μάρκα-brand να αναπτύξει & εξελίξει την αξία του, με τρόπο που αντικατοπτρίζει την προσωπικότητα της μάρκας για προσέγγιση μεγαλύτερου μέρους της αγοράς. Με ένα άγγιγμα ενός τηλεφώνου NFC, η ετικέτα εκκινεί μια εμπειρία. Οι εκστρατείες ψηφιακού μάρκετινγκ, μέσω του NFC, θα μπορούσαν να υπενθυμίσουν στους πελάτες τους, για παράδειγμα είτε να απολαύσουν και πάλι το εκάστοτε προϊόν, είτε να δοκιμάσουν κάτι καινούργιο. Η τεχνολογία NFC, καθιστά δυνατό επίσης την πιστοποίηση της αυθεντικότητας, καθώς κάθε ετικέτα είναι μοναδική και σχεδόν αδύνατο να κλωνοποιηθεί. Ένας πελάτης μπορεί να γνωρίζει περισσότερα στοιχεία σχετικά με την αυθεντικότητα του προϊόντος που αγοράζει. Ο μοναδικός αριθμός αναγνώρισης καθιστά δυνατή την προσφορά εξατομικευμένου περιεχομένου, που είναι συγκεκριμένο για αυτό το προϊόν και για το συγκεκριμένο χρήστη με σκοπό να δημιουργηθεί συναισθηματικός δεσμός μεταξύ του καταναλωτή και του εμπορικού σήματος-brand. (Bibi, Guillaume, Gontard, & Sorli, 2017, Chen et al., 2008, Bibi et al., 2017, Costa et al., 2013, (S. Kalpana, et all, 2019).
Ουσιαστικά μέσω του NFC το προϊόν μιλάει από μόνο του. Όμως αυτό προϋποθέτει και το αγοραστικό κοινό να γνωρίζει αυτή την τεχνολογία και να λειτουργεί με γνώμονά αυτή.
Τα δεδομένα τα οποία όμως δίνατε να αντλήσει έπειτα από την χρήση του είναι ανέλπιστα. Καθώς:
- Μπορεί να γίνει διαχωρισμός, δηλαδή π.χ. πόσοι έκαναν “tap” σε κάθε πρότζεκτ που έτρεχε ταυτόχρονα, (2 παρτίδες)
- Πόσοι έκαναν “tap”, δηλαδή μπήκαν στην ιστοσελίδα.
- Πόσα (αριθμό) “tap” έκαναν, στο σύνολο.
- Πόσα διαφορετικά αντικείμενα χρησιμοποιήθηκαν.
- Πόσοι καινούργιοι χρήστες μπήκαν – το χρησιμοποίησαν.
- Σε ποια τοποθεσία (κατά προσέγγιση) έγιναν τα “tap”.
- Πόσα “tap” έγιναν ανά ημέρα και ώρα.
- Από τι λογισμικό μπήκαν-έκαναν “tap” (android ή IOS).
Βιβλιογραφία
- Kalpana, S.R. Priyadarshini, M. Maria Leena, J.A. Moses, C. Anandharamakrishnan, Coles, R., & Kirwan, (2011), Intelligent packaging: Trends and applications in food systems, Food and beverage packaging technology (2nd ed.), Trends in Food Science & Technology 93 (2019) 145–157, https://doi.org/10.1002/9781444392180.
- Pal, M., Devrani, M., & Hadush, A. (2019). Recent developments in food packaging Intechnologies. Food And Beverage World, 46(1), 21–25.
- Bibi, F., Guillaume, C., Gontard, N., & Sorli, B. (2017). A review: RFID technology having sensing aptitudes for food industry and their contribution to tracking and monitoring of food products. Trends in Food Science & Technology, 62, 91–103. https://doi.org/10. 1016/j.tifs.2017.01.013.
- Chen, R. S., Chen, C. C., Yeh, K. C., Chen, Y. C., & Kuo, C. W. (2008). Using RFID tech- nology in food produce traceability. WSEAS Transactions on Information Science and Applications, 5(11), 1551–1560.
- Costa, C., Antonucci, F., Pallottino, F., Aguzzi, J., Sarriá, D., & Menesatti, P. (2013). A
- review on agri-food supply chain traceability by means of RFID technology. Food and
- Bioprocess Technology, 6(2), 353–366. https://doi.org/10.1007/s11947-012-0958-7.
- Smits, E., Schram, J., Nagelkerke, M., Kusters, R., Heck, G. Van, & Acht, V. Van (2012). Development of printed RFID sensor tags for smart food packaging. 14th international meeting on chemical sensors, (january) (pp. 403–406). . https://doi.org/10.5162/ IMCS2012/4.5.2.
- Abad, E., Palacio, F., Nuin, M., Zárate, A. G. de, Juarros, A., Gómez, J. M., et al. (2009). RFID smart tag for traceability and cold chain monitoring of foods: Demonstration in an intercontinental fresh sh logistic chain. Journal of Food Engineering, 93(4), 394–399. https://doi.org/10.1016/j.jfoodeng.2009.02.004.
- https://www.healthcarepackaging.com/home/article/13687734/smart-pharmaceutical-packaging-demand-poised-for-growth
- https://www.androidauthority.com/how-to-use-nfc-android-164644/
- Brian Cobb, 2015, (Holst Ctr. (Netherlands)), Proceedings of the SPIE, Volume 9569, id. 95690D1 , available at: https://ui.adsabs.harvard.edu/abs/2015SPIE.9569E..0DC/abstract
- John L. Vossen, Werner Kern, Walter Kern, Thin Film Processes II, Thin Film Processes II, ebook ISBN:9780080524214, Imprint: Academic Press, Published Date: 2nd December 2012.