Πώς αξιολογούν οι καταναλωτές την διατροφική επισήμανση – έρευνα από Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και ΕΦΕΤ

0
2734

Τα αποτελέσματα από τη μελέτη καταναλωτών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον ΕΦΕΤ σχετικά με τη διατροφική επισήμανση εμπρόσθιου πεδίου στις συσκευασίες τροφίμων (FoPNL) δημοσιοποίησε ο ΕΦΕΤ με δελτίο τύπου.

Όπως ανακοινώνει ο ΕΦΕΤ, τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής έδειξαν ότι οι Έλληνες καταναλωτές όσον αφορά στην προτίμηση τους, επέλεξαν ένα αξιολογικό σύστημα που χρησιμοποιεί χρώματα, εστιασμένο στην περιεκτικότητα συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών (Σχήμα Multiple Traffic Lights). Επίσης φάνηκε ότι το Nutriscore βοηθάει τους καταναλωτές να κατανοήσουν καλύτερα τη διατροφική σύσταση των περισσότερων τροφίμων, αν και προτείνεται ο αλγόριθμος του Nutriscore να επαναξιολογηθεί και ενδεχομένως να τροποποιηθεί προκειμένου να αξιολογεί σωστότερα όλα τα τρόφιμα βάσει των διατροφικών συστάσεων. Τέλος σε περίπτωση που συμφωνηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο οποιοδήποτε FOPNL, απαιτούνται δράσεις ενημέρωσης και εκπαίδευσης όλων των καταναλωτών για το σχήμα FOPNL, παράλληλα με καμπάνιες ενημέρωσης για τη Μεσογειακή διατροφή ως ένα βιώσιμο μοντέλο διατροφής που συνάδει με την καλύτερη υγεία και ποιότητα ζωής.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής «από το αγρόκτημα στο πιάτο» (“Farm to Fork”), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναλάβει αριθμό δράσεων συμπεριλαμβανομένης της κατάθεσης ως το τέλος του έτους 2022, νομοθετικής πρότασης για μια εναρμονισμένη υποχρεωτική διατροφική επισήμανση στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας τροφίμων (Front-of-Pack Nutrition Labelling – FOPNL).

Τη μελέτη καταναλωτών σχεδίασαν και υλοποίησαν μέλη της Ελληνικής Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής, η οποία συστήθηκε από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, για την αξιολόγηση των διαφορετικών σχημάτων διατροφικής δήλωσης εμπρόσθιου πεδίου σε συνεργασία με τον ΕΦΕΤ. Επιστημονική υπεύθυνη της μελέτης είναι η Εμμανουέλα Μαγριπλή, Επίκουρη Καθηγήτρια Διατροφικής Επιδημιολογίας και Δημόσιας Υγείας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ολόκληρη η έρευνα ΕΔΩ