Κορυφαίες εταιρείες του Λιανεμπορίου και των καταναλωτικών αγαθών υποστηρίζουν την μετάβαση σε QR CODES που βασίζονται στα πρότυπα GS1

0
336
  • 50 χρόνια μετά το πρώτο σκανάρισμα του barcode, 22 εκπρόσωποι από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου, υπογράφουν μια παγκόσμια κοινή δήλωση με την οποία ζητούν τη μετάβαση σε QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1, για να φέρουν επανάσταση στην εμπειρία των καταναλωτών.
  • Στους υπογράφοντες περιλαμβάνονται κορυφαίες εταιρίες της αγοράς όπως Alibaba, Carrefour, IGA, JD.com, J.M. Smucker, Mondelēz, Lidl, L’Oréal, Nestlé, P&G και Savencia.
  • Αυτή η πρωτοβουλία στοχεύει στην ευρεία υιοθέτηση των QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1 από λιανέμπορους και κατασκευαστές παγκοσμίως έως το τέλος του 2027.

26 Ιουνίου 2024 – Στην 50ή επέτειο από το πρώτο σκανάρισμα του barcode, 22 κορυφαίες εταιρίες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων marketplaces όπως η Alibaba, λιανέμπορων όπως η Carrefour και παραγωγών όπως η Procter & Gamble, ζητούν την παγκόσμια υιοθέτηση των QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1. Με την υποστήριξη του GS1, που είναι ο οργανισμός προτύπων πίσω από το barcode, αυτά τα QR Codes μπορούν να εξασφαλίσουν πλούσιες πληροφορίες εύκολα προσβάσιμες μέσω των smartphones – που αναμένεται να φέρουν καθολική επανάσταση στην εμπειρία των καταναλωτών.

Από το πρώτο σκανάρισμα το 1974, η συνεργασία μεταξύ λιανεμπορίου και βιομηχανίας μέσω του GS1 οδήγησε στην ευρεία υιοθέτηση του αρχικού barcode. Σήμερα, αυτή η τεχνολογία είναι η πλέον αξιόπιστη παγκόσμια μέθοδος αναγνώρισης προϊόντων, με πάνω από 1 δισεκατομμύριο είδη που φέρουν barcodes να σκανάρονται περισσότερες από 10 δισεκατομμύρια φορές την ημέρα, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας παντού στον κόσμο. Σήμερα, κορυφαίες εταιρίες της αγοράς ενώνονται και πάλι για τη μετάβαση στα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1, ένα 2D barcode γνωστό και ως “QR Code powered by GS1”.

The first barcode scan forever changed how we buy and sell products”, είπε ο Renaud de Barbuat, President και CEO του GS1. “Fifty years on, industry champions have come together calling for the transition to QR Codes powered by GS1. This collaborative effort is set to transform in new ways how we shop, eat, and live. We believe this marks the start of a second barcode revolution – making products more traceable and transforming the consumer experience, thereby unlocking the future of retail.

Επανάσταση στην εμπειρία του καταναλωτή

Σε αντίθεση με τα κλασικά barcodes, τα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1 μπορούν να συνδέσουν τους καταναλωτές με εκτεταμένες πληροφορίες για τα προϊόντα, προκειμένου να απογειώσουν την αγοραστική εμπειρία τους, συμπεριλαμβανομένων οδηγιών χρήσης και ανακύκλωσης, ασφάλειας, διατροφικών πληροφοριών και πιστοποιήσεων. “Providing our customers with quality food and products is at the heart of Carrefour’s mission. 2D barcodes are a promising way to honor this goal with more transparent and richer product information”, είπε ο Alexandre Bompard, Chairman και CEO του Carrefour. “We also see multiple opportunities to offer a more engaging experience while demonstrating our commitments in social and environmental responsibility. Carrefour has partnered with GS1 for a long time, and we are really excited to be forerunners of this initiative.

Με πληροφορίες εύκολα προσβάσιμες μέσω smartphone, ανοίγουν νέες δυνατότητες για καταναλωτές, κατασκευαστές και λιανέμπορους, όπως η πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται και επιθυμούν οι καταναλωτές, η βελτίωση της ιχνηλασιμότητας και της αποτελεσματικότητας των αλυσίδων εφοδιασμού, ενώ παράλληλα είναι δυνατό το σκανάρισμα στο ταμείο.

Εξυπνότερες επιλογές: με πληροφορίες που δεν περιορίζονται πλέον από τον χώρο της συσκευασίας, τα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1 μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών, επιτρέποντας στα brands να μοιράζονται πρόσθετες πληροφορίες, όπως εκπαιδευτικά βίντεο, συμβουλές, προτεινόμενες συνταγές ή άλλες πληροφορίες σχετικές με την αγορά τους.www.gs1greece.org

Πληροφορίες βιωσιμότητας: με την αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών να κατανοήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων, τα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1 μπορούν να διαθέσουν στους καταναλωτές πληροφορίες όπως από πού προέρχεται ένα προϊόν, τα συστατικά του, το ανθρακικό αποτύπωμα και οδηγίες σχετικά με την ανακύκλωση ή την επαναχρησιμοποίηση συσκευασιών.

Ασφαλέστερα τρόφιμα: παράλληλα με την υγεία και τη διατροφή, τα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1 μπορούν να διευκολύνουν την πρόσβαση σε κανονιστικές πληροφορίες, λεπτομερείς συμβουλές για αλλεργίες και ημερομηνίες για «Ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» ή «Ανάλωση έως» – επιτρέποντας την απόρριψη ληγμένων τροφίμων στο ταμείο και την πώληση εκείνων που βρίσκονται κοντά στη λήξη σε μειωμένες τιμές – οδηγώντας σε μείωση της σπατάλης τροφίμων. Οι εταιρίες θα πρέπει να αξιολογήσουν τις εσωτερικές τεχνολογίες και τις διαδικασίες τους για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1. Η προσθήκη πιο λεπτομερών πληροφοριών για τα προϊόντα μέσα στα QR Codes μπορεί να γίνει σταδιακά, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να σχεδιάζουν αλλαγές με τον δικό τους ρυθμό.

Consumers demand more information about the products they’re purchasing, regulators require the disclosure of more information and there’s an ongoing need to more effectively track and trace products through the supply chain”, είπε ο Jon R. Moeller, Chairman of the Board, President και CEO, The Procter & Gamble Company. “We can resolve this with 2D barcodes with GS1 standards inside – a single barcode that has the power to provide all the information consumers need and desire, improve traceability through the supply chain, and scans at checkout.

Τα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1 θα πρέπει να υιοθετηθούν ευρέως έως το τέλος του 2027

Αυτή η πρωτοβουλία της αγοράς είναι μια πρωτοποριακή, συνεργατική προσπάθεια για την προώθηση παγκόσμιων προτύπων για αποδοτικότητα, ασφάλεια και βιωσιμότητα σε όλους τους κλάδους του λιανεμπορίου και καταναλωτικών αγαθών. Οι εταιρίες που έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους με τον GS1 είναι κορυφαίοι brand owners, λιανέμποροι και marketplaces που έχουν συνδυασμένη αγοραία αξία άνω των 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, δραστηριοποιούνται σε περισσότερες από 160 χώρες και προσεγγίζουν δισεκατομμύρια καταναλωτές παγκοσμίως, ανοίγοντας το δρόμο για την επιτυχία του έργου.

Ο στόχος της συνεργασίας είναι μέχρι το τέλος του 2027 τα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1 να έχουν υιοθετηθεί ευρέως. Για να επιτευχθεί αυτό, είναι απαραίτητη η συντονισμένη δράση κατασκευαστών και λιανεμπορίου: οι κατασκευαστές θα πρέπει να αρχίσουν να εφαρμόζουν τα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1 στις συσκευασίες προϊόντων, ενώ οι λιανέμποροι θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα σημεία πώλησης (POS) είναι εξοπλισμένα για να διαβάζουν τα νέα barcodes.

“We expect that the transition to QR Codes with GS1 standards will happen gradually around the world, but one thing is certain: those that accelerate through this transformation the fastest will be best positioned to unlock valuable new capabilities and provide more benefits to their customers, shoppers, and consumers”, είπε ο Mark Batenic, Chairman of the Independent Grocers Alliance (IGA) και Chairman of the GS1 Management Board.

Η εφαρμογή έχει ήδη ξεκινήσει με τη νέα τεχνολογία να δοκιμάζεται σε 48 χώρες σε όλο τον κόσμο, που αντιπροσωπεύουν το 88% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στην παγκόσμια κοινή δήλωση της αγοράς εδώ. Υπάρχουν διάφοροι τύποι 2D barcodes “νέας” γενιάς. Το QR Code είναι το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο στο λιανεμπόριο, ενώ το GS1 DataMatrix χρησιμοποιείται συνήθως στον τομέα υγείας. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα QR Codes που βασίζονται στα πρότυπα GS1, δείτε εδώ.

***

Σχετικά με τον GS1

O GS1 είναι ουδέτερος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που αναπτύσσει διεθνή πρότυπα για την αποτελεσματική επιχειρηματική επικοινωνία. Είμαστε γνωστοί για το barcode, που χαρακτηρίστηκε το 2016 από το BBC ως ένα από τα “50 πράγματα που στήριξαν την παγκόσμια οικονομία”. Τα διεθνή πρότυπα GS1 βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα, την ασφάλεια και τη διαφάνεια της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε φυσικά και ψηφιακά κανάλια, σε 25 τομείς της αγοράς, διευκολύνοντας οργανισμούς και επιχειρήσεις κάθε μορφής και μεγέθους να αναγνωρίζουν, να καταγράφουν και να μοιράζονται πληροφορίες απρόσκοπτα. Εθνικοί Οργανισμοί σε 116 χώρες, περισσότεροι από 2 εκατομμύρια επιχειρήσεις-χρήστες του συστήματος GS1 και 10 δισεκατομμύρια συναλλαγές καθημερινά, επιβεβαιώνουν ότι τα πρότυπα GS1 δημιουργούν μία κοινή γλώσσα για τις επιχειρήσεις, που υποστηρίζει συστήματα και διαδικασίες σε όλο τον κόσμο. Περισσότερα: www.gs1greece.org