Η συσκευασία του ηλεκτρονικού εμπορίου οφείλει να είναι και περιβαλλοντικά βιώσιμη – ο λόγος δεν είναι μόνο ο αυτονόητος, ένα καλύτερο αύριο για το περιβάλλον μας. Εξίσου σημαντική είναι και η απαίτηση για ικανοποίηση των νέων απαιτήσεων των καταναλωτών.
Μελετώντας τις τάσεις γύρω από την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών, η εταιρεία DS Smith, ηγέτης στην αγορά βιώσιμων λύσεων συσκευασίας, αποκαλύπτει νέα δεδομένα που δείχνουν την αύξηση της ζήτησης για 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες στο κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η έκρηξη των αγορών στο ηλεκτρονικό εμπόριο υπήρξε αδιαμφισβήτητη, με το 66% των Ευρωπαίων να ισχυρίζονται ότι έχουν κάνει περισσότερες διαδικτυακές αγορές από την έναρξη του πρώτου lockdown τον Μάρτιο του 2020 και το 82% να σχεδιάζει να τις συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό ή και περισσότερο και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων. Η DS Smith παρατήρησε αύξηση της ζήτησης για βιώσιμες λύσεις συσκευασίας που προορίζονται για το ηλεκτρονικό εμπόριο κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους – μια αύξηση που στα πλαίσια της ευρωπαϊκής αγοράς κινείται στο 35% στα είδη ένδυσης, 35% στα ηλεκτρονικά είδη οικιακής χρήσης και γραφείου και 51% στα τρόφιμα και είδη παντοπωλείου.
Η έρευνα που διενήργησε η DS Smith σε συνεργασία με κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία καταναλωτικών ερευνών, αποκαλύπτει ότι σχεδόν το ένα τρίτο των Ευρωπαίων αγοραστών δηλώνουν ότι έχουν σταματήσει να αγοράζουν από συγκεκριμένες μάρκες επειδή η συσκευασία τους δεν είναι φιλική για το περιβάλλον. Ενώ σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι (46%) δηλώνουν ότι θέλουν να χρησιμοποιούν περισσότερες συσκευασίες από χαρτί ή χαρτόνι αντί για συσκευασίες που κάνουν χρήση πλαστικού και τέλος ένα ποσοστό 58% δηλώνει ότι θέλει γενικά λιγότερη συσκευασία.
Ωστόσο οι επωνυμίες, πέρα από τα στατιστικά, πρέπει να αναγνωρίζουν τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών και να τις μεταφράζουν σε ευκαιρίες πώλησης στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν στις σύγχρονες τάσεις.
H DS Smith διαθέτοντας ένα χαρτοφυλάκιο με περισσότερες από 700 λύσεις συσκευασίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο, διευκολύνει τις επωνυμίες να επιλέξουν περιβαλλοντικά βιώσιμες λύσεις χωρίς συμβιβασμούς στο σχεδιασμό ή στην απόδοση. Φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις όπως συσκευασίες εξολοκλήρου από χαρτόνι που αντικαθιστούν λύσεις από πλαστικό, όπως ενσωματωμένες χάρτινες κυψέλες στο σώμα του κιβωτίου για την προστασία των γυάλινων μπουκαλιών, προστατευτικές γωνίες και άκρα από χαρτόνι που εγγυώνται την ασφαλή μεταφορά των προϊόντων, συσκευασίες εύκολες στη διαμόρφωση αλλά και στην επαναχρησιμοποίηση που αντικαθιστούν τις πλαστικές σακούλες.
Εφαρμόζοντας τις αρχές κυκλικού σχεδιασμού, η DS Smith υποστηρίζει τον σχεδιασμό υπέρ της ανακύκλωσης και των λιγότερων δυνατών αποβλήτων συσκευασίας ενώ δίνει λύσεις που προάγουν την κυκλική οικονομία. Η εταιρεία μέσω της καμπάνιας της για την αειφορία, έθεσε πρόσφατα μια σειρά περιβαλλοντικών στόχων όπου μεταξύ άλλων αποσκοπεί στην κατασκευή πλήρως ανακυκλώσιμων ή επαναχρησιμοποιήσιμων συσκευασιών έως το 2023.
Αν σας ενδιαφέρει να αποκτήσετε δωρεάν πρόσβαση σε ολόκληρο το κείμενο της έρευνας απευθυνθείτε στο link https://blog.dssmith.com/el/ecommerce