Pack & Label Days 2018: Καινοτομία και ποιότητα

0
6416

Νέες ιδέες, καινοτομίες, ποιοτική πληροφόρηση, ενημέρωση από το μέλλον
και όλα αυτά σ’ ένα διήμερο στο Συνεδριακό κέντρο «Ι. Βελλίδης» στη Θεσσαλονίκη.

Η αγορά της Ελλάδας στο κλάδο των εκτυπώσεων αντιμετωπίζει προβλήματα και όλοι γνωρίζουμε ότι έχει συρρικνωθεί. Έχει συρρικνωθεί, αλλά υπάρχουν ακόμα ευκαιρίες για καινοτομία και ανάπτυξη. Το θέμα της καινοτομίας είναι μια τάση παγκόσμια και έχει στόχο να διαφοροποιήσει τον επαγγελματία και να τον κάνει να ξεχωρίσει στον ανταγωνισμό.

Ο επαγγελματίας στον κλάδο των εκτυπώσεων, και πιο ειδικά στη συσκευασία / ετικέτα κινείται σε ένα περιβάλλον συνεχώς μεταβαλλόμενο τεχνολογικά και οφείλει να ενημερώνεται για τις νέες τάσεις. Με κεντρικό άξονα λοιπόν την ενημέρωση του επαγγελματία αυτού, διοργανώθηκε το Pack & Label Days 2018 στη Θεσσαλονίκη, στο Βελλίδειο Ίδρυμα. Ένα διήμερο Συμπόσιο (11-12/5) που δικτύωσε όλους όσους εμπλέκονται στον κλάδο της συσκευασίας / ετικέτας και 3D εκτύπωσης που όπως έχει αποδειχθεί είναι αναπτυσσόμενος σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το Συμπόσιο του κ. Γιώργου Τριανταφύλλου, εκδότη του περιοδικού All Pack Hellas από πλευράς οργάνωσης άγγιξε ευρωπαϊκά standards. Η επιλογή του Βελλιδείου ήταν εύστοχη καθώς είναι μέσα στο κέντρο της πόλης, είναι σύγχρονο και μεγάλο. Στην αίθουσά του λειτούργησε παράλληλα και ο χώρος των ομιλιών αλλά και ο εκθεσιακός περιμετρικά, με σκοπό οι επαγγελματίες στα περίπτερα να παρακολουθούν τις ομιλίες αλλά και οι επισκέπτες να μπορούν στα διαλείμματα να συζητήσουν άμεσα με τα περίπτερα.

Ο συνδυασμός- προβολή των προϊόντων και Συμποσίου- είναι ο ιδανικός αυτή τη χρονική στιγμή και μάλιστα στον ίδιο χώρο.

Το διήμερο Συμπόσιο ήταν κατά τέτοιο τρόπο δομημένο και σχεδιασμένο ώστε να καλύπτει όλων τις ανάγκες, του παραγωγού, του κατασκευαστή και του τελικού αποδέκτη.

Μεγάλα brand names έδωσαν το παρόν στο Συμπόσιο, ανάμεσά τους ήταν η 3PRINT με την HP, LINO με την Durst και τη 3D Massivit, Graphcom, Heidelberg, Epson, AGFA, Lithomecanica, Novacel, DK Consultants, ΤΕΧ, FORLABELS, ATPLUS, Nanotypos, Ετικετοποιία Ελλάδος, FLEXO-ΣΑΞΙΩΝΗΣ, SAKIS PACK, ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ, ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ Γραφικών Τεχνών, SELLOPLAST, PLASTIMAK, BEL COMPUTERS, HELLAS DIGITAL, LASERECO, FLEXOPLATES και άλλες. Όλα μαζί συνέθεσαν ένα είδος έκθεσης όπου παρουσιάστηκαν λύσεις συσκευασίας, ετικέτας, branding, 3D printing, κυματοειδούς χαρτονιού και πολλά άλλα. Επίσης έντονη ήταν και η παρουσία του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, και των Επιμελητηρίων Ελληνορωσικού, Ελληνοπολωνικού, Ελληνοτουρκικού, Ελληνοβουλγάρικου, καθώς και του Ελληνικού Συνδέσμου Ετικετοποιών.

Από αριστερά ο κος Ιωαννίδης του Ελληνορωσικού επιμ., ο κος Κουτσίκος του Ελληνοτουρκικού και Ελληνοβουλγαρικού επιμ., 
ο κος Λαζαρίδης του ελληνοπολωνικού επιμ., ο κος Aydin Okay Πρόεδρος του Συνδέσμου Ετικετοποιών Τουρκίας, 
ο Γιώργος Τριανταφύλλου, και ο κος Αποστόλης Καραποστολάκης.

Το κεντρικό κομμάτι του Συμποσίου ήταν η πλούσια αντζέντα του προγράμματος. Οι θεματικές ενότητες κάλυψαν τη τεχνολογία συσκευασίας και ετικέτας, marketing, εξαγωγές και 3D printing. Οι ομιλητές προέρχονταν τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, προσδίδοντας διεθνές κύρος στη διοργάνωση. Έδωσαν το παρόν και τα επιμελητήρια με τους προέδρους τους χαιρετίζοντας το συνέδριο. Σημαντικό να υπογραμμίσω εδώ την παρουσία του κ. Aydin Okay, Προέδρου του Συνδέσμου Ετικετοποιών της Τουρκίας, που διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις με την χώρα μας και τον κ. Τριανταφύλλου. Ο κ. Okay μεταξύ άλλων πρότεινε και τη δημιουργία έδρας στο Πανεπιστήμιο της Τουρκίας που θα αφορά τη συσκευασία και την ετικέτα καθώς και την περαιτέρω συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων.

Ο Δημήτρης Καραβασίλης και ο Γιώργος Τριανταφύλλου,
συγγραφείς, συνεργάτες κατά την παρουσίαση
του «LEXIKON της συσκευασίας»

Κατά τη διάρκεια του Συμποσίου παρουσιάστηκε η 1η εκδοση του “LEXIKON της συσκευασίας» (www.packaginglexikon.com) μια πολύ σημαντική δουλειά, ένα πολύτιμο εργαλείο του κάθε επαγγελματία και όχι μόνο. Η έκδοσή του είναι μια συνεργασία μεταξύ του φίλου και συνεργάτη Δημήτρη Καραβασίλη και του Γιώργου Τριανταφύλλου.

Όσον αφορά την επισκεψιμότητα του Pack & Label Days 2018 δεν ήταν η αναμενόμενη, καθώς δεν κάλυψε τις προσδοκίες τόσο του διοργανωτή του όσο και των χορηγών / περιπτέρων. Ο αριθμός των επαγγελματιών και τις δύο ημέρες ήταν χαμηλός δημιουργώντας προβληματισμό σε όλους μας. Ωστόσο οι επαγγελματίες που προσήλθαν προέρχονταν από μεγάλες και σοβαρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται τόσο εγχώρια όσο και στο εξωτερικό.

Έχουμε δει τις διοργανώσεις του κ. Τριανταφύλλου, γνωρίζουμε τις επιτυχίες του. Τα συνέδριά του τα χαρακτηρίζουν η σωστή προώθησή τους, το επίπεδο των ομιλητών και το prestige των χορηγών. Και το φετινό ακολούθησε ακριβώς αυτή τη στρατηγική, γιατί όμως δεν το στήριξε ο κόσμος; Γιατί η πολύ παραγωγική Μακεδονία το αγνόησε; Δεν έχουν ανάγκη από ενημέρωση για τις τάσεις, τις νέες ιδέες, τη νέα τεχνολογία; Το Συμπόσιο όπως προανέφερα τα υπερκάλυψε αυτά. Μήπως είναι η νοοτροπία του Έλληνα επιχειρηματία “τα ξέρω όλα;” και δεν δίνει το παρόν;

Συμπερασματικά, το Pack & Label Days 2018 κάλυψε πάρα πολλά θέματα της τεχνολογίας, έρευνας, ανάπτυξης, marketing, branding, έξυπνων εφαρμογών, 3D εκτύπωση. Τα περίπτερα κάλυψαν τις ανάγκες των επισκεπτών παρουσιάζοντας τις νέες λύσεις τους. Και όλα αυτά σε έναν συνεδριακό χώρο σύγχρονο και σωστά επιλεγμένο, σε μια πόλη που χαρακτηρίζεται από μεγάλη δραστηριότητα και στη Μακεδονία που επικεντρώνεται στην παραγωγή. Μπορεί η επισκεψιμότητα να μην ήταν η αναμενόμενη, όμως εκείνο που θα μείνει και εκεί θα επενδύσει η επόμενη διοργάνωση του Συμποσίου είναι η ποιότητα των ομιλιών και παρουσιάσεων, καθώς η ενημέρωση τέτοιου επιπέδου είναι σπάνια στην χώρα μας. Το Συμπόσιο έχει θέσει τρεις στόχους (3ε): έρευνα, εκπαίδευση, ενημέρωση.

Απόψεις-απαντήσεις ομιλητών σε ερωτήσεις μας

– Τις καινοτομίες σας πώς τις αντιλαμβάνεται, πώς τις δέχεται η ελληνική αγορά κατά την άποψή σας; Είναι αρκετά ώριμη για τόση τεχνολογική καινοτομία;

 Δρ. Μηχ., Π. Κυράτσης: Είναι δύσπιστη, ωστόσο όπως δέχεται μια παρέα ένα καλό κρασί με την εξίσου καλή συσκευασία του, έτσι θα πρέπει να δεχτούν και οι καταναλωτές την προστιθέμενη αξία στο προϊόν.

 

– Αναφερθήκατε στο χύμα που φεύγει από την χώρα μας και συσκευάζεται στην Ιταλία με επιπτώσεις στην οικονομία μας. Πού οφείλεται αυτή η φυγή των προϊόντων αυτων; Ποιες συνθήκες μας υπολείπονται;

 Θ. Παπάς, Π. Αντιπεριφ. Αγροτ. Οικονομ. Κεντρ. Μακεδονίας: Από τη μια οι Ιταλοί ως ικανότεροι ψάχνουν καλύτερες συνθήκες και ποσότητες και δεν είναι μόνο αυτοί δυστυχώς. Δεν μπορούμε να έχουμε μεγάλες ποσότητες αλλά πρέπει επίσης να έχουμε συνέργειες μεταξύ άλλων. Οι οικονομικές ανισότητες πρέπει να κλείσουν κάποια στιγμή.

 

– Η αυτόματη διαδικασία στη ψηφιοποίηση έχει την ίδια δυσκολία τόσο στην συμβατική όσο και στη ψηφιακή τεχνολογία;

 P. Vreven, Cerm: Υπάρχει δυσκολία και διαφορά ναι. Θα χρειαστεί εκπαίδευση και λόγω χρόνου δεν μπορώ να είμαι πολύ αναλυτικός. Οι διαφορές παραδοσιακής και ψηφιακής εκτύπωσης στη ψηφιοποίηση και τον αυτοματισμό είναι αρκετές και προσπαθούμε να απλοποιήσουμε τη διαδικασία

 

– Θα συνεχίσει η HP Indigo στο τεχνολογικό μονοπάτι της διαδραστικής και πολυκάναλης εκτύπωσης; 

 P. Lul, HP Indigo: Η εταιρεία μας θα συνεχίσει στο μονοπάτι αυτό διότι είναι στη φύση της HP Indigo να προχωρά και να σκέφτεται πιο μπροστά με καινοτομίες και νέες ιδέες.


 V. Abergel, MGI:
 Όταν έχεις να ανταγωνιστείς τεράστια ονόματα πρέπει να είσαι καινοτόμος και να σκέφτεσαι πιο μπροστά. Έτσι κι εμείς μέσα σε αυτό το ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον αναδειχθήκαμε σε αυτό που είμαστε σήμερα.
– Το finishing είναι ένα κομμάτι της παραγωγικής διαδικασίας που πλέον θεωρείτε πολύ δυνατή τάση. Είναι αυτή η τάση που μετέτρεψε την MGI σε πολύ δυνατό παίχτη ή η MGI είδε το μέλλον λίγο νωρίτερα;

 

– Οι ανοδικές τάσεις της ιδιωτικής ετικέτας προσθέτει θεωρείτε πίεση στην αγορά αλλά και στην δικιά σας ροή εργασίας; Αν ναι για πόσο καιρό ακόμα θα συνεχίζεται η πίεση αυτή;

 Γ. Σπανέλλης, Α.Α.Ο.Σ. ΒΑΕΝΙ ΝΑΟΥΣΑ: Η μόδα είναι ότι η ιδιωτική ετικέτα δημιουργείται από μια αυξανόμενη τάση στο εξωτερικό και σε πολλές χώρες. Δυστυχώς συμβαίνει με τόσο ανοδική πορεία που δυσκολεύει όντως την ροή στην επιχείρησή μας αλλά και στις υπόλοιπες του κλάδου.

 

– Αγγίξατε ευαίσθητες χορδές στην ελληνική επιχειρηματικότητα. Θεωρείτε ότι το μοντέλο αυτό που περιγράψατε είναι ρεαλιστική κουλτούρα για την ελληνική επιχείρηση;

 Χ. Λάζαρης, Lean Management: Απολύτως ρεαλιστική με μεγάλο περιθώριο κερδοφορίας αν εφαρμοστεί σωστά από τις επιχειρήσεις, το πιστεύω ακράδαντα. Έχω εμπιστοσύνη στη διορατικότητα των επιχειρηματιών καθώς θέλουν το καλύτερο για τις εταιρείες και τον κλάδο.

 

– Η Durst ακολουθεί τις τάσεις και αντιλαμβάνεται τα αποτελέσματα των παγκόσμιων ερευνών. Αυτή τη στρατηγική την ακολουθεί για όλα τα μηχανήματά της ή το συγκεκριμένο είναι ιδιαίτερο για μια ιδιαίτερη αγορά;

 Μ. Leitner, Durst: Διενεργούμε έρευνες για όλα τα μηχανήματά μας και δεχόμαστε και feedback τόσο από τους πελάτες μας όσο και από την ίδια την αγορά σε όλο τον κόσμο. Αυτό το μηχάνημά μας ακολουθεί αυτή ακριβώς τη στρατηγική και καλύπτει όλες τις ανάγκες της αγοράς.


 Αλεξ. Ζαννής, NOVACEL HELLAS ΕΠΕ:
 Δυστυχώς δεν εφαρμόζονται στο βαθμό που πρέπει ωστόσο είναι κάτι που θα έρθει αργά ή γρήγορα για όλους. Όσο για την συνείδηση, άποψή μου είναι το επίπεδο αυτό είναι ακόμα χαμηλό, αλλά είμαι αισιόδοξος ότι αυτό θα αντιστραφεί.
– Γνωρίζω ότι στην Ε.Ε. υπάρχουν αυστηρότατοι κανονισμοί και νομοθεσίες για την διαχείριση αποβλήτων και ενέργειας με μεγάλα πρόστιμα στις επιχειρήσεις που δεν εναρμονίζονται. Θεωρείτε στην Ελλάδα γενικά εφαρμόζονται οι κανόνες αυτοί; Μας λείπει η κουλτούρα περιβαλλοντικής συνείδησης ή όχι;

 

– Θεωρείτε ότι ο Έλληνας επιχειρηματίας είναι καχύποπτος και δύσκαμπτος όσον αφορά την επένδυση στην καινοτομία και την διαφορετικότητα;

 Π. Μίλης, DK Consultants: Θεωρώ ότι είναι θέμα κουλτούρας και εκπαίδευσης. Αλλά και οι εταιρείες συμβούλων ακολουθούν παλαιές πρακτικές χειροτερεύοντας το πρόβλημα.

 

– Θα σας κάνω την ίδια ερώτηση όπως και στον προηγούμενο ομιλητή, θεωρείτε ότι ο Έλληνας επιχειρηματίας είναι καχύποπτος και δύσκαμπτος όσον αφορά την επένδυση στην καινοτομία και την διαφορετικότητα;

 Γ. Μήντσιος: Δεν είναι κακή η καχυποψία σε λεπτομέρειες. Όμως την γνώση και την λεπτομέρεια πρέπει να την κατέχει ο επαγγελματίας. Όταν δεν είναι επαρκής η γνώση, τότε φυσιολογικά δημιουργείται η κακή καχυποψία με τις συνέπειές της.
Ρεπορτάζ-συντονιστές Συμποσίου: Α. Καραποστολάκης, Ν. Ραυτόπουλος, Γ. Τριανταφύλλου.